استاندار گلستان:
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه علمای دینی، اظهار کرد: منشا، مصدر و مرجع جامعه در مسئله حجاب و عفاف باید روحانیت باشد و در زمینه های رفتاری ارائه طریق نماید.
کد خبر: ۴۵۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 15 July 2017
 استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه علمای دینی، اظهار کرد: منشا، مصدر و مرجع جامعه در مسئله حجاب و عفاف باید روحانیت باشد و در زمینه های رفتاری ارائه طریق نماید.

دکتر حسن صادقلو در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان با موضوع مشارکت های اجتماعی جوانان، عفاف و حجاب و هویت ملی و دینی جوانان، تصریح کرد: باید تبیین منطقی مسئله حجاب قدرتمند صورت گیرد و در این مسیر روحانیت می تواند نقش اساسی و کلیدی داشته باشد.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم که در حوزه میدانی مسئله حجاب ما با انسان روبرو هستیم و باید با هر فردی بر اساس مدل خاص خودش رفتار نماییم و نیاز است که این مسئله نه بر اساس یک فرمول کلی که به حالت چهره به چهره با افراد بیان شود.

وی افزود: خانواده نقش اساسی در تبیین مسئله دارد و اگر خانواده با اصالت خود وارد میدان شود، یقیناً بازخورد های مناسبی دیده خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در ابتدای انقلاب، گفت: اگر مسئله حجاب آنگونه که امام خمینی(ره) به درستی آن را تبیین کردند، تبدیل به عقیده و اعتقاد مردم شود ، آنها نیز با روح معنوی، الهی و منطقی از آن استفاده خواهند کرد.

استاندار گلستان با بیان تاریخچه حجاب در تاریخ معاصر کشور، خاطر نشان کرد: حجاب یک موضوع با خواستگاه تاریخی است و به عنوان یک واقعیت در تاریخ معاصر کشور مطرح بوده است.

دکتر صادقلو یادآور شد: مسئله حجاب با پویشی اجتماعی تمام نمی شود و بایدها و نبایدهای حجاب در یک پویش تاریخی مورد ارزیابی و ریشه یابی قرار می گیرد.

وی گفت: باید مسئله حجاب را به درستی برای جامعه بازگشایی کنیم چرا که در چنین شرایطی به این نتیجه می رسیم که برخی رفتارهای تجدد مآبانه آسیبی است که از سوی غرب به فرهنگ ما وارد می شود.

وی همچنین حجاب را موضوعی پراهمیت دانست و افزود: باید تلاش کنیم حجاب را به عنوان یک مسئله هویت ساز و افتخار آفرین در جامعه مطرح کنیم تا مبادا رفع حجاب به جای قبح، حسن محسوب می شود.
استاندار گلستان اظهار کرد:توجه به برش های استانی و شهرستانی و همچنین پرهیز از پراکنده کاری در برنامه ها و همچنین توجه به منزلت افراد در مسئله حجاب حائز اهمیت است.

لازم به ذکر است در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان، طرح «عفاف و حجاب در بین جوانان و ورزشکاران استان گلستان، وضعیت،چالش ها و راهکارها»ارائه شد و حاضرین در جلسه پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار