معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور:
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: تغییرات اساسی و بنیادین در روستاها نیازمند رویکرد تازه است.
کد خبر: ۴۵۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 12 July 2017
 معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: تغییرات اساسی و بنیادین در روستاها نیازمند رویکرد تازه است.

سعید رضا جندقیان،در نشست مدیران کل امور روستایی و شوراها استانداری های کشور گفت: مظلوم ترین و سخت کوش ترین مدیران کشور، مدیرانی هستند که در عرصه روستاها به خدمت رسانی مشغول اند.

وی افزود: هر جا 3 عنصر جمعیت، تولید و هنر در کنار یکدیگر قرار گرفتند تمدن را تشکیل دادند و روستاها از این جهت بسترهای مستعد و متمدنی هستند.

جندقیان یادآور شد: در حال حاضر 33 هزار و 500 دهیاری در کشور در حال فعالیت هستند و بر این باوریم که در راستای ارتقا سطح دهیاری ها توجه به آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی و نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال»، خاطر نشان کرد: در ابتدای سال 96 کتاب کارآفرینی روستایی با حضور معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد و تاکنون 1200 کارآفرین روستایی شناسایی شده است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های با بیان اینکه سامانه ثبت ایده ها و کارآفرینان بزودی رونمایی می شود، گفت: این سامانه جهت ایده های نو و جلب حمایت کارآفریانان بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد، چرا که ظرفیت های بالایی برای اشتغال در روستاها وجود دارد.

وی افزود: چنانچه این ایده ها از سوی دهیاران 33 هزار و 500 دهیاری ارائه شود، به آنها تسهیلات بدون سقف جهت تولید و اشتغال و توسعه روستا ارائه خواهد شد.

جندقیان از تدوین لایحه 18 ماده ای دهیاری ها خبر دارد و افزود: امیدواریم تا تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس بسیاری از مشکلات روستائیان، دهیاری ها و حتی مباحث مربوط به ثبات شغل دهیاران مرتفع شود و دهیاران شاهد قوام شغلی و تامین اجتماعی خود باشند.

لازم به ذکر است بیست و نهمین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراها استانداری های کشور طی روزهای 20 و 21 تیرماه در گرگان در حال برگزاری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار