استاندار با تاكيد بر لزوم مشاركت همگاني در توسعه نظم و امنيت عمومي گفت: توسعه نظم و امنيت در جامعه بايد با كمك فرهيختگان و نافذين انجام شود.
کد خبر: ۴۵۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 11 July 2017
استاندار با تاكيد بر لزوم مشاركت همگاني در توسعه نظم و امنيت عمومي گفت: توسعه نظم و امنيت در جامعه بايد با كمك فرهيختگان و نافذين انجام شود.
 
"حسن صادقلو "در اولين جلسه كارگروه طرح مشاركت مردم در توسعه نظم و امنيت عمومي استان، گفت : نظم يك امانت است و افرادي كه به نيروي انتظامي در جهت برقراري نظم و امنيت كمك مي كنند از اهميت بالايي برخوردار هستند.

وي با بیان اینکه توسعه نظم و امنيت در جامعه بايد با كمك فرهيختگان، نافذين و خانواده ها صورت گيرد، بيان داشت: كساني كه در زمينه توسعه نظم در جامعه همكاري مي كنند بايد با منزلت از آنها ياد شود.

صادقلو ايجاد هسته هاي اوليه پشتيبان و مومن را پر اهميت دانست و افزود : تشكل هاي مردم نهاد امنيتي كه بتوانند مسائل انتظامي را پيگيري كنند و به صورت ميزگردي صداي مردم و فرهيختگان شوند، ضروري است.

وي حضور مردم در توسعه نظم را مهم قلمداد كرد و يادآور شد، روش كار و اينكه با درايت و قدرت همراه با اصول و در راستاي اهداف متعالي به اين كار ورود پيدا كنيم از اهميت بالايي برخوردار است.

دكتر صادقلو گفت: يكي از گروه هاي تاثير گذار در توسعه امنيت، خانواده است و اگر تلاش كنيم با استفاده از ظرفيت هاي جامعه و به صورت عالمانه آموزش به خانواده ها را ارتقا دهيم مي توانيم سطح امنيت را افزايش دهيم.

ويژگي پليس جامعه محور، استفاده از مشاركت مردم در مواجهه با جرایم است

فرمانده انتظامي استان نيز در اين جلسه با بيان اينكه نيروي انتظامي از جمله نهاد هاي منحصر به فردي است كه بيشترين ارتباط را با آحاد مردم ، نهادها و اقشار اجتماعي دارد اظهار داشت: بديهي است اين سطح از تعاملات با جامعه براي هر سازماني نيازمند ساز و كار خاصي است كه بر اساس آن بتواند نقش و وظايف خود را به درستي ايفا كند.

سردار "علي اكبر جاويدان" نقش مشاركت هاي مردمي در توليد امنيت را يك ضرورت انكار ناپذير دانست و بيان داشت: يكي از شروط اصلي اجراي كم هزينه ماموريت هاي انتظامي ترغيب و تشويق جامعه براي قانون پذيري، رعايت حقوق شهروندي، ارتقاء سطح آگاهي ها و فرهنگ عمومي است.

فرمانده انتظامي گلستان با تاكيد بر تقويت روحيه مشاركت جویي و مشاركت پذيري آحاد جامعه و جلب حمايت فكري آنان در انجام ماموريت ها و گسترش اعتماد عمومي به پليس در مجموعه ناجا اضافه كرد: ويژگي پليس جامعه محور استفاده از توانمندي جامعه در رويارويي با جرايم و ناهنجاري ها است از اين رو توجه به آموزش و اطلاع رساني و تقدم اصل پيشگيري بر عملكرد واكنشي از عناصر اصلي كار پليس جامعه محور است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار