استاندار گلستان؛
استاندار گلستان با تاکید قاچاق آسیب های فراوانی به اقتصاد وارد می نماید، اظهار کرد: تهیه طرح مبارزه با قاچاق کالا در برش استانی ضروری است چرا که ممکن است مواردی در قانون پیش بینی نشده اما در استان به عنوان استثنا دارای حساسیت است که باید مورد ملاحظه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۵۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 10 July 2017
 استاندار گلستان با تاکید قاچاق آسیب های فراوانی به اقتصاد وارد می نماید، اظهار کرد: تهیه طرح مبارزه با قاچاق کالا در برش استانی ضروری است چرا که ممکن است مواردی در قانون پیش بینی نشده اما در استان به عنوان استثنا دارای حساسیت است که باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

دکتر حسن صادقلو در سومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان، با بیان اینکه متاسفانه موضوع قاچاق به موضوع نظام تبدیل شده است، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق وظیفه همه نهادهای نظام از جمله دولت است و حل آن تاثیر زیادی در نگاه مردم نسبت به نظام دارد.

وی اولویت بندی در مباقله با قاچاق را پراهمیت دانست و. افزود: تنها نباید به مسئله کشف در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسنده کنیم و باید در زمینه مقابله اولویت های اقدام را مشخص نماییم و باور داشته باشیم زمانی می توانیم توفیق لازم را کسب کنیم که دیگر قاچاقی وجود نداشته باشد.

وی یکی از مهمترین مسائل مورد توجه دولت را مبارزه با قاچاق چوب عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تمامی قراردادهای جدید بهره برداری از جنگل ملغی شد و دولت شدیداً با مسئله قاچاق چوب مقابله می کند.

استاندار گلستان یادآور شد: توجه به قبح مسئله قاچاق باید به عنوان موضوعی جدی مطرح شود و اگر همه با نگاهی وجدانی مقابله با قاچاق را در دستور کار قرار دهیم توفیقات لازم را کسب می کنیم.

دکتر صادقلو خواستار انعکاس پر رنگ تر اقدامات و کشیفات در زمینه قاچاق کالا شد و خاطر نشان کرد: اولویت مبندی مبارزه با قاچاق کالا باید بر مسائلی قرار گیرد که تولید و رونق تولید را هدف قرار داده اند.

وی با تاکید بر اهمیت مدیریت مکشوفات ، گفت: گاهی باید مجاری پیش بینی نشده و کالاهای قاچاق کشف نشده را و احتمالات روش های قاچاق آنها را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه لایحه منطقه آزاد اینچه برون گلستان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، اظهار کرد: یکی از مهمترین تبلیغات منفی که در خصوص مناطق آزاد صورت می گیرد این است که مناطق آزاد بستر کالاهای قاچاق هستند در حالیکه این موضوع واقعیت ندارد و مناطق آزاد در حقیقت بستر صادرات و توسعه اقتصادی کشور هستند.

استاندار گلستان یادآور شد: مقصد کالای قاچاق بودن به اندازه مبدا کالای قاچای بودن و حتی بیشتر از آن بد است و در مبارزه با قاچاق کالا  استان نیازمند شبکه عیون و شبکه مردمی است تا بتواند بخوبی به معالجه قاچاق بپردازد.

دکتر صادقلو همچنین از گمرک گلستان خواست نسبت به نصب و راه اندازی دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرک اینچه برون واقع در شمال گنبدکاووس برای نظارت بیشتر بر ورود کالا از خارج شتاب دهد.

همچنین در سومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و ارز گفت: گلستان مقصد قاچاق کالا به شمار می رود و عمده قاچاق کالا ورودی به این استان از تهران و خراسان رضوی است.

علی اصغر طهماسبی افزود: قاچاق کالا از طریق مرزهای استان حاد نبوده و تحت کنترل دستگاه های مرتبط است.

وی گفت: رصد مداوم قاچاق کالا در استان توسط دستگاه های مرتبط پیگیری می شود.

معاون استاندار گلستان افزود: اکنون در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کمیته های تبلیغات، پیشگیری، اطلاعات و عملیات، فرآورده های نفتی، حمایت از تولید و شفاف سازی گردش تولید و کالای سلامت محور فعال است.

فرمانده انتظامی گلستان نیز گفت: در 3 ماهه اول امسال یکهزار و 252 پرونده قاچاق کالا به ارزش 62 میلیارد و 889 میلیون ریال در استان تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد پرونده 21 درصد و ارزش ریالی 30 درصد رشد دارد.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: عمده پرونده های تشکیل شده درمبارزه با کالای قاچاق مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی ، مواد خوراکی، لوازم خانگی، کالای دخانی، گوشی تلفن همراه و کالای ممنوعه شامل لوازم و تجهیزات ماهواره ای و پزشکی، چوب و محصولات شیلات است.

وی؛ نبود انبارنگهداری کالای قاچاق کشف شده در استان و تحویل نگرفتن لوازم و تجهیزات گیرنده های تلویزیونی کشف شده (در گلستان) را در تهران از مشکلات عمده برشمرد و خواستار رفع آن از سوی مسئولان ارشد استان شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز با ارائه گزارشی از کمیته کالای سلامت کارگروه مبارزه با قاچاق کالا استان، گفت: قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در استان رتبه نحست کشف را دارد درحالی که در سایر استان ها رتبه های دوم و سوم را شامل می شود.
 
جوشقانی؛ از 219 بازدید از فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز از اولویت قرار دادن مبارزه با پوشاک خارجی خبر داد و گفت: علاوه بر این مبارزه با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به جد پیگیری می شود.

حسینقلی قوانلو همچنین از طرح شناساسی انبار کالا در استان خبر داد و افزود: تاکنون این سازمان در حوزه عمل خود 18 هزار و 100 مکان نگهداری کالا را شناسایی کرده که 13 هزار و 220 مکان در سامانه ثبت شده است.

به گفته وی؛ سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ثبت این تعداد مکان نگهداری کالا در استان در سامانه کشوری رتبه 5 را کسب کرد.

وی؛ خواستار شناسایی و ثبت مکان های نگهداری محصولات کشاورزی استان در سامانه جامع کشوری شد.

در این نشست مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، کمرگ، شرکت پخش فرآورده های نفتی، معاون تعزیرات حکومتی گزارشی از عملکرد دستگاه های خود را در مبارزه با قاچاق کالاو ارز در استان ارائه دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار