معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در بازدید از سایت میگوی گمیشان خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در بازدید از سایت میگوی گمیشان عنوان کرد: اعتبار 200 میلیارد ریالی تخصیص یافته برای توسعه سایت میگوی گمیشان جذب شده است.
کد خبر: ۴۵۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 09 July 2017
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در بازدید از سایت میگوی گمیشان عنوان کرد: اعتبار 200 میلیارد ریالی تخصیص یافته برای توسعه سایت میگوی گمیشان جذب شده است.

"محمود ربیعی" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این بازدید آب را نیاز اصلی برای پرورش میگو برشمرد و اذعان داشت: احداث کانال آبرسان sc2به طول 12 کیلومتر و احداث کانال و زهکش آبرسان لاین سه به چهار (mc) هر دو به طول یک هزارو700متر اقدامی جهادی برای انتقال آب دریا برای سایت پرورش میگوی گمیشان می باشد.

وی افزود: با توسعه زیرساخت های سایت، زمینه های لازم برای تولید، پرورش و عمل آوری و بسته بندی فرآورده های میگو فراهم خواهد شد.

ربیعی میگو را محصولی استراتژیک دانست و اذعان داشت: با اقدامات انجام شده و برنامه های در نظر گرفته در سال جاری انتظار می رود بیش از 30 درصد نسبت به سال گذشته از سایت گمیشان میگو برداشت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ادامه داد: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه با محوریت شیلات و پرورش میگو در گمیشان انجام خواهد شد.

در این بازدید فرماندار گمیشان نیز سایت میگو را یکی از بزرگترین پروژه اقتصادی برشمرد و بیان داشت: املاح و ریز مغذی های موجود در آب انتقالی از دریا به سایت باعث کاهش هزینه های پرورش و با کیفیت شدن میگوی گمیشان شده است.

وی اضافه کرد: سایت میگوی گمیشان مدل و طرح کاملی از اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور است و دولت نیز در طی چهار سال اعتبارات ویژه ای برای توسعه این سایت در نظر گرفته است.

فرماندار گمیشان در پایان گفت: سایت میگوی گمیشان باعث ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان گلستان خواهد شد.

لازم به ذکر است پیش از این بازدید جلسه ای در ساختمان اداری سایت میگوی گمیشان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، سرمایه گذار کشور بنگلادش، فرماندار گمیشان، مدیران کل معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیر کل شیلات استان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان و سرپرستی شعب بانک کشاورزی استان برگزار شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار