معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در جمع خبرنگاران گفت: در پی ثبت تمامی انبارهای کالا در سامانه جامعی که به همین منظور راه اندازی شده، تاکنون حدود 14 هزار انبار کوچک و بزرگ نگهداری کالا در استان گلستان شناسایی شده است.
کد خبر: ۴۵۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 09 July 2017
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در جمع خبرنگاران گفت: در پی ثبت تمامی انبارهای کالا در سامانه جامعی که به همین منظور راه اندازی شده، تاکنون حدود 14 هزار انبار کوچک و بزرگ نگهداری کالا در استان گلستان شناسایی شده است.

"علی اصغر طهماسبی" در نشست با خبرگزاریها و اصحاب رسانه استان، ضمن تبریک 12 تیرماه سالروز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: متأسفانه برخی از مردم به دلیل باورهای غلطی که جهت پرداخت مالیات در صورت شناسه دار شدن انبارها وجود دارد، نسبت به ثبت انبارهای خود در این سامانه مقاومت نشان می دهند، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در این حوزه با جدیت تمام ورود کرده و مشغول ساماندهی و ثبت انبارهای کالا هستند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: با توجه به اینکه مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی بیشترین میزان کشفیات کالای قاچاق را در استان گلستان دارد، به دلیل سلامت محور بودن این کالاها باید حساسیت دو چندانی در این حوزه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به وجود پوشاک و کیف و کفش قاچاق در بازارهای استان بیان کرد: ما در استان گلستان با وجود تیم های نظارتی و تعزیرات حکومتی، تمامی تلاش خود را جهت مقابله با عرضه کالای قاچاق انجام می دهیم و بنا به گزارش ستاد مرکزی جزء استانهای با وضعیت سفید هستیم اما بخش اعظم کالای قاچاق بویژه در حوزه پوشاک و کیف و کفش از تهران و مشهد وارد استان می شود و این کار ما را سخت می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به کشفیات اقلام قاچاق در سطح استان و تلاش‌های ملی در موضوع قاچاق کالا، تاکید کرد: متاسفانه 90 درصد گوشی‌های تلفن همراه در داخل کشور به صورت قاچاق است و اگر دوستان در موضوع رجیستر کردن گوشی‌ها زیر بار مسوولیت می‌رفتند، امروز بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه غیرقابل استفاده بود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است تا تمامی سیستم های ثبت، ترخیص، تجمیع، حمل و نقل و نگهداری کالا را از سیستم دستی و کاغذی به صورت دیجیتال و رایانه ای تبدیل کند و قطعاً اگر چنین اتفاقی در کشور بیافتد شاهد کاهشی چشمگیر در آمار کالای قاچاق خواهیم بود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: انتظار ما از اصحاب رسانه و خبرنگاران این است که در حوزه مبارزه با قاچاق کالا از دستگاه‌های متولی موضوعات مختلف را مطالبه کنند تا همه باهم در راستای این امر مهم موفق عمل کنیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن روند مبارزه و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در دولت یازدهم یادآور شد: با کاهش 50 درصدی ارزش قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار سال 92 به 5/12 میلیارد دلار در ابتدای سال 96 دولت عزم جدی خود را در مبارزه با این پدیده شوم نشان داده و این روند در دولت دوازدهم نیز با همین جدیت پیگیری و ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایانخاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک کار فرا قوه ای است و همه باید در بخش های مختلف دست به دست هم دهند تا کشور از این معضل نجات یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار