فرمانده انتظامی استان:
فرمانده انتظامی استان از کاهش 16 درصدی جانباختگان طی 3ماهه نخست امسال خبر دادو گفت :دراین مدت 95 درصد جرایم سایبری در استان نیز کشف شده است.
کد خبر: ۴۵۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 06 July 2017
 فرمانده انتظامی استان از کاهش 16 درصدی جانباختگان طی 3ماهه نخست امسال خبر دادو گفت :دراین مدت 95 درصد جرایم سایبری در استان نیز کشف شده است.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، مردم تشنه اخبار و آگاهی هستند و نیاز مردم به اطلاع‌رسانی، آگاهی و آموزش موجب شده است که تقاضای آنان نسبت به دریافت اطلاعات و محتوای مفید افزایش یابد.

وی بیان داشت: عصر امروز، عصر اطلاعات و تکنولوژی است و اخبار و اطلاعات در سریع ترین زمان ممکن در شبکه های مجازی انتشار می یابد از این رو رسانه های گروهی به عنوان پل ارتباطی پلیس با جامعه نقش بسیار مهمی در آگاهی بخشی ، اطلاع رسانی و نمایش اقتدار و توانمندی پلیس در حوزه های مختلف را برعهده دارند.

سردار جاویدان رسانه های فعال در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را عاملان امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: رسانه ها به نوعی افسران پلیس در حوزه نظم و امنیت به شمار رفته و نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ قانون مندی و قانون مداری بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس خود را خادم ملت بزرگ ایران دانسته و قدردان همکاری و تعامل صمیمانه مردم است تصریح کرد: هرکس ما را در حوزه نظم وامنیت کمک کند همکار ما بوده و ما قدردان زحمات آنها خواهیم بود.

فرمانده انتظامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به آمار و عملکرد انتظامی استان در 3 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در سه ماه گذشته در حوزه ترافیکی به لحاظ تعداد وقوع تصادفات 8 درصد کاهش و در تعداد جانباختگان نیز 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گفته وی طی این مدت بیش از 90 درصد کشته شدگان ناشی از تصادفات درون شهری استان و بیش از 50 درصد تصادفات برون شهری استان مربوط به راکب ، ترک نشین موتورسیکلت و عابران پیاده هستند.

وی اضافه کرد: طی این مدت با بیش از 470 هزار تخلف رانندگی در سطح جاده ها و همچنین در سطح شهرهای استان برخورد که بخش مهمی از این تخلفات از جمله تخلفات حادثه ساز بوده است.

سردار جاویدان جرایم در حوزه فضای مجازی را از جمله جرایم نوظهور و عامل نگران کننده خانواده ها عنوان کرد و گفت: در 3 ماهه نخست امسال میزان جرایم فضای مجازی 31 درصد افزایش که بیش از 95 درصد این جرایم توسط پلیس فتا کشف شد.

وی با اشاره به کاهش 3 درصدی سرقت های مهم از افزایش 4 درصدی کشف سرقت نیز خبر داد و بیان داشت: میزان جرایمی چون سرقت های مسلحانه، کیف قاپی، سرقت های به عنف، سرقت موتورسیکلت، خودرو و جرایمی از این نظیر در سطح استان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر عزم جدی پلیس در حوزه برخورد با عناصر تهیه و توزیع قاچاق کالا تصریح کرد: طی این مدت یک هزار و 252 پرونده قاچاق کالا در استان به ارزش بیش از 62 میلیارد ریال کشف که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 33 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی گلستان عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر را عملکردی بسیار مطلوب و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: در بخش مقابله با عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر نیز طی 3 ماهه گذشته 12 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا بیش از دو تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 108 درصد رشد داشته است.
سردار جاویدان اقدامات اجتماعی و فرهنگی را مکمل اقدامات انتظامی بیان کرد و گفت: در حوزه آگاهی بخشی و ارتقاء سطح آگاهی های عمومی با هدف پیشگیری از وقوع جرایم طی 3 ماهه نخست 294 جلسه و کارگاه آموزش همگانی در سطح مدارس،دانشگاه ها، مساجد، اصناف و دیگر اماکن عمومی برگزار و بیش از 71 هزار بسته آموزشی در بین جامعه هدف توزیع شد.
وی برپایی 44 مورد نمایشگاه عمومی و ارائه خدمات مشاوره ای به چهار هزار و 678 نفر از مراجعان به مرکز مشاوره و همچنین دفاتر مددکاری کلانتری های سطح استان را از دیگر اقدامات مهم پلیس در رویکرد اجتماعی عنوان کرد و گفت: 83 درصد پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره و دفاتر مددکاری کلانتری های سطح استان به مصالحه انجامیده است.

فرمانده انتظامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به ماموریت مهم در طرح تابستانه پلیس اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور تامین امنیت مسافران در تفرجگاه ها و مناطق گردشگری استان 18 ایستگاه پلیس مستقر و بیس از 500 نفر از کارکنان انتظامی استان در قالب طرح تابستانه به مسافران خدمات ارائه خواهند کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار