آیت الله نورمفیدی:
آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در دیداری با حضور علمای کشور عراق، اظهار کرد: امیدواریم مشکلات عراق به زودی حل شود و وحدت لازم در این کشور به وجود آید.
کد خبر: ۴۵۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 06 July 2017
آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در دیداری با حضور علمای کشور عراق، اظهار کرد: امیدواریم مشکلات عراق به زودی حل شود و وحدت لازم در این کشور به وجود آید.

وی در ادامه، با اشاره به حوادث صدر اسلام، افزود: در روزهای اول بعثت رسول اکرم (ص)، دشمنان در لباس های گوناگون در چه در داخل و چه در خارج از منطقه دست به کار شدند. در داخل منافقان و در خارج هم یهودیان تلاش بسیاری برای بر هم زدن وحدت کردند. آن ها می خواستند ریشه اسلام را بُن بکنند.

امام جمعه گرگان نخستین تلاش پیامبر (ص) در زمان تلاش های دشمن را بر طرف کردن اختلافات عنوان کرد و گفت: پیامبر توانستند وحدت را ایجاد کنند و با همین وحدت بر مشکلات پیروز شوند.

وی شرایط امروز اسلام را پیچیده ارزیابی کرد و گفت: از بیرون آمریکا، اسرائیل و هم پیمانانش و از داخل هم تکفیری ها و وهابیت و برخی دولت های حامی آن ها برای اختلاف و دشمنی مسلمانان تلاش می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که قرآن دشمنان اسلام را به کف روی آب تعبیر کرده است، ادامه داد: جمهوری اسلامی حدود 40 سال است که انقلاب کرده و دشمن هم از همان ابتدا برای نابودی این انقلاب تلاش کرد. ابتدای انقلاب جاسوس خانه آمریکا کشف کرد و بعد از آن هم جنگ و فشارهای سیاسی و تحریم را به ما تحمیل کردند، ولی همه آن ها تمام شد و جمهوری اسلامی ایران با وحدت یکپارچگی توانست بر همه مشکلات پیروز شود.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: ایران اسلامی با قدرت در تمام صحنه ها حضور چشمگیر پیدا کرده است. اکنون ایران از حضور ایران در منطقه وحشت پیدا کرده است. این وعده الهی است و ما هم نتیجه این وعده را دیده ایم.

وی در ادامه به تشریح وضعیت فعلی عراق پرداخت و گفت: وقتی می بینیم ارتش و نیروهای مردمی عراق موفق به خروج داعشی ها از موصل شده اند ما را هم خوشحال می کند و نشان می دهد که می توان موفق بود. عراق هم مانند کشور خود ماست و آنچه  برای خودمان دوست داریم برای عراق هم آرزو می کنیم.

آیت الله نورمفیدی اختلاف را بدترین غده سرطانی و میکروب برای آینده عراق دانست و گفت: ما هم درگیر اختلاف بودیم امروز هوشیار شده ایم. عراق هم راهی جز کنار گذاشتن اختلافات ندارد. باید از منافع شخصی و گروهی گذشت و آینده کشور را در نظر گرفت.

وی با تاکید بر این که مشکل امروز عراق، شیعه و سنی و این گروه و آن گروه نیست، اظهار کرد: مشکل امروز عراق حیثیت و استقلال عراق است. در عراق ظرفیت لازم برای وحدت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان آیت الله سیستانی را ظرفیتی برای تقویت وحدت عراق دانست و افزود: عراق شرایط سختی دارد. زمانی انگلیسی ها وارد میدان شدند ولی مراجع شیعه خود به صحنه و جنگ آمدند و نگذاشتند اسلام ضربه ای بخورد، آیت الله سیستای هم زمینه خوبی برای تحکیم وحدت است و بهتر است همه حول محور ایشان جمع شوند و عراق را نجات دهند.

وی با تاکید بر این که هیچ عمل صالحی به اندازه دفع اختلاف بین مسلمان ها ارزشمند نیست، گفت: حفظ وحدت مهمترین عمل صالح است. نباید در این مسیر خسته شد و باید این فکر گسترش یابد که مصلحت عراق است که اختلافات کنار برود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار