معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان خبر داد:
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در سال گذشته ۲۰ دستگاه حفاری غیرمجاز در استان توقیف و از حفر ۲۱۸ فقره چاه غیرمجاز نیز جلوگیری شد.
کد خبر: ۴۵۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 06 July 2017
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در سال گذشته ۲۰ دستگاه حفاری غیرمجاز در استان توقیف و از حفر ۲۱۸ فقره چاه غیرمجاز نیز جلوگیری شد. 

مهندس سید محسن حسینی اظهار کرد: طرح احیا و تعادل بخشی دارای 15 برنامه عملیاتی است که بخشی از آن در حیطه وظایف این شرکت و بخشی دیگر در حیطه وظایف دستگاه های دیگر از جمله جهادکشاورزی است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گلستان وجود دارد که حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب معادل ۱۳ درصد از آب‌های استان به شکل غیرمجاز از این چاه ها بهره برداری می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان بیان کرد: سال گذشته برنامه مسدود کردن یکهزار حلقه چاه غیرمجاز بود اما تخصیص اعتبارات به اندازه مسلوب المنفعه کردن 362 حلقه بود که این کار انجام شد. همچنین سال گذشته سطح کشت ، آبدهی و منصوبات حدود 18 هزار حلقه چاه مجاز و غیرمجاز مورد بازدید قرار گرفت و 20 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و از حفر 218 حلقه چاه غیرمجاز نیز جلوگیری شد. 

وی بیان کرد: برای کنترل مصرف و برداشت آب در چاه های مجاز نیز طرح کنتوردار کردن این چاه ها در دستور کار قرار دارد و سال گذشته نیز کنتور برقی بر روی 390 حلقه از چاه های مجاز استان نصب شد.
مهندس حسینی  اعلام کرد: در حال حاضر نیز پرونده 638 حلقه چاه غیرمجاز نیز در دادگاه و مراجع قضایی مفتوح و منتظر صدور حکم است.

به گفته وی، امسال مسلوب المنفعه کردن حدود 600 حلقه چاه غیرمجاز در دستور کار شرکت قرار دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان بابیان اینکه در بخش رودخانه‌ها وظایف گسترده ای داریم، تصریح کرد: در استان گلستان حدود 45 رودخانه اصلی و سرشاخه با طول دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر وجود دارد که حدود 15 هزار هکتار از سطح استان را در بر می گیرد که حفاظت از آنها بعلاوه مراقبت حدود 6000 هکتار حرائم کمی و حدود 80 هزار هکتار حرائم کیفی آن از برنامه های این شرکت است.

یکی از وظایف ما نقشه‌برداری از رودخانه‌هاست و توانستیم در سال گذشته ۱۳۱ کیلومتر از رودخانه‌ها را نقشه‌برداری کنیم که تا انتهای سال 95 ، یک هزار و 280 کیلومتر از رودخانه های استان نقشه برداری شده است.

مهندس حسینی گفت: در بخش مطالعات حد بستر و حریم نیز در سال گذشته در 60 کیلومتر از رودخانه های استان مطالعه حد بستر و حریم انجام شد که مطالعات تا انتهای سال 95 را به  یک هزار و 213 کیلومتر رسانده است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته در طول  107 کیلومتر از رودخانه های استان رپر گذاری در انتهای حد بستر  صورت گرفت که تا انتهای 95 نیز 578 کیلومتر رپرگذاری در استان انجام شده است. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان از نصب 12 تابلوی اطلاع رسانی در سال گذشته و 162 تابلو تا انتهای سال 95 در حریم رودخانه های استان خبر داد و افزود: 45 مورد نیز پیام آموزشی برای مجاورین رودخانه تاکنون ارسال شده است. 

مهندس حسینی در رابطه با لایروبی و ساماندهی رودخانه های استان اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و 72 متر لایروبی وساماندهی رودخانه های استان انجام شد که تا انتهای سال 95  نیز 51 کیلومتر لایروبی انجام شده است. 

 وی همچنین از 47 کیلومتر دیواره سازی رودخانه ها در نقاط آسیب پذیر ، 580 متر تثبیت بستر رودخانه های جوان استان، یک هزار و 300مورد صدور اخطاریه تخلفات در بخش تجاوز بستر یا حریم رودخانه های استان و 280 مورد معرفی به  محاکم قضایی طی سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد 66 مورد منجر به رفع تصرف و آزادسازی حریم رودخانه ها شد و 39 مورد نیز برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه ای شناسایی که بخشی از آن به مراجع قضایی ارسال شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار