معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: مسئله اشتغال پاشنه آشیل پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.
کد خبر: ۴۴۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 28 June 2017
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: مسئله اشتغال پاشنه آشیل پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.

قدرت دائمی، افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای افراد در معرض آسیب، آسیب‌دیده اجتماعی و در پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی دارد.

وی همچنین از تفریحات سالم به‌عنوان عاملی مهم در پیشگیری اعتیاد نام برد و گفت: توجه خانواده‌ها به اوقات فراغت فرزندان و اعضای خانواده نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در عدم گرایش جوانان به مواد مخدر دارد.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که متولی امر اشتغال و درآمد افراد جامعه هستند هم در امر مبارزه، پیشگیری وعدم گرایش افراد به سمت مواد مخدر تأثیر بسزایی دارند.

دائمی به اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در راستای پیشگیری با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: تبلیغات محیطی، ارسال پیامک انبوه برای مخاطبین با موضوع مواد مخدر، حمایت و خرید کتاب ناشرین و نویسندگانی که در ارتباط با این موضوع آثاری دارند ازجمله فعالیت‌های این اداره کل است.

وی اضافه کرد: اهدای کتاب با موضوع مواد مخدر، پخش کلیپ مرتبط با موضوع مواد مخدر در مجتمع‌های فرهنگی وهنری قبل از اجرای هر برنامه، ترغیب رسانه‌های استان برای انعکاس اخبار، اطلاعات و مقاله‌های مرتبط و مشارکت در برگزاری راهپیمایی روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که با همکاری دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از دیگر اقداماتی است که این اداره کل انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه به تأثیرگذاری نقش هنر و برپایی جشنواره‌های فرهنگی هنری در همین راستا اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که در صورت تأمین اعتبار جشنواره شعر، عکس، کاریکاتور، طراحی پوستر و مسابقه نقاشی با موضوع مواد مخدر در سال جاری برگزار شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار