معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت روابط فی مابین، گفت:گلستان آمادگی میزبانی از هیات اقتصادی، تجاری و بازرگانی انگلستان را دارد و ما تمایل به سرمایه گذاری، سرمایه گذاران انگلیسی در استان داریم.
کد خبر: ۴۴۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 28 June 2017
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت روابط فی مابین، گفت:گلستان آمادگی میزبانی از هیات اقتصادی، تجاری و بازرگانی انگلستان را دارد و ما تمایل به سرمایه گذاری، سرمایه گذاران انگلیسی در استان داریم.

محمود ربیعی،در دیدار با نیکلاس داستر هاپتون سفیر انگلستان ، گفت:این روزها هر دو کشور ایران و انگلستان قربانی تروریسم هستند و در عین ما قدردان اقدامات برجسته انگلستان در برجام هستیم.

وی با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران همواره با تحریم ها مواجه بوده است، یادآور شد: مردم ایران با تحریم بیگانه نیستند اما با همت ملی و با توجه به شرایط جغرافیایی و مرزها ، تحریم ها بخوبی مدیریت شد اما به واقع اگر تحریم ها نبودند امروز جمهوری اسلامی ایران در نقطه بالایی از پیشرفت قرار داشت.

وی با اشاره به ظرفیت های استان گلستان با توجه به اینکه تنها 20 سال از عمر استان شدن آن می گذرد، گفت: استان گلستان دارای طبیعتی بکر و 680 کیلومتر مربع زمین کشاورزی مستعد است که محصولاتی نظیر گندم، پنبه، کلزا، جو و توتون در آن کشت می شود و در تولید گندم رتبه دوم کشور را نیز داراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان ظرفیت های آبزی پروری در استان را بالا دانست و افزود: گلستان در تولید خاویار و میگوی با کیفیت به پیشرفت های خوبی دست یافته است و تنها در سال 95 بیش از 1200 تن میگوی صادراتی و با کیفیت تولید کرد.

وی افزود: در گلستان 1150 بنگاه کوچک و متوسط و 23 شرکت و ناحیه صنعتی وجود دارد و برنامه ریزی ها برای استقرار صنایع بزرگ همچون پتروشیمی، gtp، gtl ، منطقه آزاد اینچه برون و ایجاد بندر خشک صورت گرفته است و البته ظرفیتی به عنوان جزیره آشوراده با حفظ تمامی ویژگی های محیط زیستی می تواند در رونق صنعت گردشگری موثر باشد.

محمود ربیعی با بیان اهمیت گردشگری در نگاه مدیریتی استان، خاطر نشان کرد: شرایط آب و هوایی، قدمت تاریخی و وجود دیوار دفاعی، برج قابوس و بسیاری ظرفیت های گردشگری می تواند برای گردشگران انگلیسی جاذب باشد.
 
وی با اشاره به برقراری مناسبات در دولت تدبیر و امید و تنش زدایی صورت گرفته و افزایش رفت و آمد های دیپلماتیک، تصریح کرد: گردشگری و بهره گیری از ظرفیت های توریستی گلستان می تواند مقدمه ای برای برقراری روابط تجاری و اقتصادی باشد.

ربیعی عقد خواهرخواندگی بین گرگان و یکی از شهرهای انگلستان را موضوعی پراهمیت قلمداد کرد و اظهار کرد: ما آمادگی حضور سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه های صنایع سنگین، متوسط و کوچک ، کشاورزی و صنایع تبدیلی و گردشگری را در استان داریم و امیدواریم حضور شما زمینه شناساندن بیشتر گلستان به مردم انگلیس را فراهم نماید.

همچنین در این دیدار سفیر انگلستان ضمن ابراز خوشنودی از حضور در استان گلستان، گفت: در این سفر به دنبال آن هستیم که با شناخت دقیقی از استان گلستان و ظرفیت های آن ، سفری تجاری به این استان را در برنامه قرار دهیم.

نیکلاس داستر هاپتون از موضوع خواهر خواندگی بین گرگان و یکی از شهرهای انگلستان استقبال کرد و یادآور شد: این کار ارزشمندی است و البته باید توجه داشت که ما در ابتدای راه مراوده هستیم و این اقدام می تواند روابط دوطره را گسترش دهد و تعمیق بخشد.

وی افزود: بسیاری از مردم انگلستان شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و شیراز را در ایران می شناسند و با جاذبه های گردشگری آنها آشنا هستند و من تلاش می کنم که آنها را با استان گلستان و جاذبه های آن بیشتر آشنا کنم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار