همزمان با سراسر کشور، مردم شیعه و سنی هفت شهرستان شرق استان گلستان با حضور گسترده خود در مساجد و عیدگاه های منطقه، آیین های نماز عید فطر را بر اساس احکام شرعی مذاهب خود برگزار کردند.
کد خبر: ۴۴۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 26 June 2017
 همزمان با سراسر کشور، مردم شیعه و سنی هفت شهرستان شرق استان گلستان با حضور گسترده خود در مساجد و عیدگاه های منطقه، آیین های نماز عید فطر را بر اساس احکام شرعی مذاهب خود برگزار کردند.

در این آیین ها مردم منطقه پس از یک ماه روزه داری در مبارک رمضان و به امید خوشه چینی از برکات آن، در میعادگاه های نماز عید حضوری پرشکوه یافته و ضمن برگزاری آیین نماز عید، از مواعظ و خطابه های روحانیون شیعه و سنی پیرامون آثار و برکات ماه مبارک رمضان و فضایل عید فطر، استفاده کردند.

در این آیین ها، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، با ایراد و عظ و خطابه مردم را به تداوم اعمال نیک ماه مبارک رمضان دعوت کرده و در وصف فضایل و برکات رمضان و نیز عید سعید فطر سخنرانی کردند.

در گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهرستان گنبدکاووس این منطقه ، مردم شیعه و سنی این شهرستان نیز نماز عید را در میعادگاه های نماز خود، برگزار کردند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در سخنانی در عیدگاه اهل سنت این شهرستان و در جمع نمازگزاران عید سعید فطر، بر پیگیری مطالبات مردم تاکید کرد.

قرجه طیار با بیان اینکه مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب شایسته دریافت بهترین خدمات هستند، گفت: دولت موظف به خدمت رسانی به مردم و رفع کاستی ها و محرومیت ها به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده است.

وی با بیان پشتیبانی و حمایت مردم از دولت که در آرای آنان در انتخابات اخیر تجلی یافت، گفت: در قبال این حمایت و پشتیبانی، دولت نیز موطف به ارائه خدمات به مردم است و به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خواسته های بحق مردم منطقه را از دولت مطالبه خواهم کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان شمه ای از عملکرد خود در یک سال گذشته، گفت: پیگیری برای ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون، احداث جاده در مناطق مختلف شهرستان و پیگیری ارتقای وضعیت جاده آق اباد، پیگیری احداث بیمارستان 800تختخوابی و دریافت مجوز تملک زمین با قیمت منطقه ای ، ایجاد دانشکده پیراپزشکی و پذیرش دانشجوی پرستاری در آن از سال تحصیلی آینده،، دریافت مجوز احداث سد چایلی و پیگیری برای آبرسانی و گازرسانی به روستاهای محروم منطقه از جمله مواردی است که در یک سال گذشته انجام شده است.

در این آیین، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در سخنانی با تشریح فضایل و برکات ماه مبارک رمضان، مردم را به تداوم اعمال نیک این ماه مبارک دعوت کرد.

آخوند عبدالکریم جاور با اشاره به وجود جنگ و خونریزی و ناامنی در کشورهای مختلف منطقه، از امنیت موجود در کشور تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه امنیت کشور در منطقه مثال زدنی است، آن را حاصل تلاش های شبانه روزی نیروهای نظامی، انتطامی و امنیتی کشور ذکر و از تلاش های آنان در این زمینه تقدیر کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار