آیت الله نورمفیدی:
آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: در دعای قنوت از خداوند تقاضا می کنیم، همانطور که پیامبر(ص) و اهل بیت او را وارد بهشت کردی و از هر زشتی و بدی بیرون آوردی، ما را هم از بدی ها خارج کن.
کد خبر: ۴۴۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 26 June 2017
آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: در دعای قنوت از خداوند تقاضا می کنیم، همانطور که پیامبر(ص) و اهل بیت او را وارد بهشت کردی و از هر زشتی و بدی بیرون آوردی، ما را هم از بدی ها خارج کن. خدایا از تو می خواهیم بهترین چیزهای که بنده های صالح تقاضا دارند به ما هم عطا کن و این آنچه بود که در قنوت نماز فطر تقاضا شد. خداوندا، با روزه ای که انجام دادیم، تکلیف را به ثمر رساندیم، بهترین ها را در دنیا و آخرت را به ما عطا کن.

وی افزود: امیرالمومنین حضرت علی (ع) می فرماید: خدایا همین عزت برای من بس که مرا بنده خود قرار داده ای و چه عزت بالاتر از این که انسان بنده خدا باشد. همه انسان ها بنده خدا هستند. اما یکی بنده ثروت، یکی بنده شهرت و دیگری بنده مقام است. همه بندگی ها در دنیا ذلت می آورد اما یک بندگی است که عزت می آورد. در دنیا آن هایی که بنده خدا بودند عزیز بودند و همچنان هم عزیز هستند و آن هایی که بنده غیر خدا بودند در تاریخ ذلیل شدند. حضرت علی (ع) می فرماید خداوندا چه افتخاری بالاتر از این که من بنده تو باشم و درپیشگاه عظمت تو خشوع و خضوع داشته باشم. خدایا تو همان طور که من دوست می دارم هستی و مرا همان طور که تو دوست داری قرار بده.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: روزه عامل تقوا است و تقوا بالاترین سرمایه انسان است. انسان تلاش می کند تا سرمایه های خود را از دست ندهد. لذا تقوا، بزرگترین سرمایه انسان به شمار می آید.

امام جمعه گرگان گفت: امروز روز عید است و با خدا عهد و پیمان می بندیم تا این سرمایه را حفظ کنیم تا در سفری که در پیش داریم بتوانیم از آن استفاده کنیم. روایت داریم وقتی مُرده را به سمت قبرستان می برند می گوید ای مردم من از این دنیا می روم، دستم خالی است، مواظب باشید مثل من نباشید. مردم خواب هستند وقتی می میرند تازه بیدار می شوند.
 
خطبه دوم
 
امام جمعه گرگان در خطبه های دوم با بیان اینکه امروز روز بزرگی در جهان اسلام است، گفت: امروز اگر نگاهی به جهان اسلام کنیم مسلمانان در هر گوشه ای که باشند نماز را برپا می کنند که نماز عید فطر تجلی بندگی خداوند است.

وی با اشاره به پرداخت فطریه، افزود: با فطریه ای که مسلمانان پرداخت می کنند در حقیقت به افراد نیازمند خدمت می کنند، برای آن های تمکن مالی دارند باید بیشتر به این موضوع بپردازند.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: کسی اگر می خواهد از گندم استفاده کند برای هر نفر پنج هزار تومان است، برنج ها سطوح مختلف دارد که برخی ها 15 هزارتومان و برخی هم 30 هزار تومان است. اگر کسی بخواهد برنج حساب کند یا 15 هزار تومان و یا 30 هزر تومان را باید حساب کنند. افراد می توانند از گندم هم استفاده کنند اما کسانی که می توانند و تمکن مالی دارند از برنج استفاده کنند. فطریه انسان را بیمه یک ساله می کند.

وی تصریح کرد: امروز روز عید مسلمانان و روز عید تکلیف است، یک ماه تکلیف خدا را با میل و رقبت انجام داده ایم، خداوند می فرماید اگر کسی تکلیفی را با میل و رقبت انجام دهند به نفع آنان خواهد بود.

امام جمعه گرگان گفت: برخی ها روزه را می گیرند اما می گویند این چه چیزی است که خداوند برعهده ما قرار داده باعث می شود از اوج ثواب کم شود. این تکلیف سخت به مدت یک ماه انجام شد؛ اکنون از این ماه بیرون آمدیم و  باعث خوشحالی انسان می شود. در روز عید خداوند به انسان جایزه خواهد داد و باید در این روز دعا کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه برخی از انسان ها زندگی می کنند و تعلقی ندارند، اظهار کرد: تعلق داشتن به این دنیا باعث می شود تا برخی ها حتی در بستر بیماری بگویند ظلمی که خدا به من کرد، به هیچ بنده ای نکرد که این بسیار زشت است.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: یک ماه بندگی باعث شد تا اگر مقدر بود در طول سال از دنیا برویم دست خالی نباشیم و باید این سرمایه را حفظ کرد. روز عید روز بسیار ارزشمند است و در قنوت می خوانیم که روز عید فطر برای پیامبر ذخیره و روز کرامت است. مسلمان هایی که در نماز ها جمع می شوند با رسول خدا تجدید عهد و پیمان می کنند.ا مروز فقط این نیست که ما نماز می خوانیم و فطریه می دهیم، بلکه شرکت در نمازها پیمان با رسول خدا(ص) است و این در عالم برزخ بسیار موثر است.

وی در پایان، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار