روز قدس؛ نماد مبارزه با استکبار و نظام سلطه
مردم روزه دار شرق استان گلستان اعم از زن و مرد و پیر و جوان، در روزی که با ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، روز قدس نام گرفته با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی این روز و با مشت های گره کرده، فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند.
کد خبر: ۴۴۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 23 June 2017
 مردم روزه دار شرق استان گلستان اعم از زن و مرد و پیر و جوان، در روزی که با ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، روز قدس نام گرفته با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی این روز و با مشت های گره کرده، فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز، در 24 نقطه شهری و روستایی هفت شهرستان شرق استان گلستان، با فریاد شعار اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین با صدای بلند فریاد کرده و آرمان مسلمین جهان را اعلام کردند.

یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا، دیگر شعاری بود که مردم روزه دار این منطقه از ایران اسلامی با سردادن آن به مسلمین جهان اعلام کردند که نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف از چنگ صهیونیست ها در گرو اتحاد و همدلی آنان است.

در گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهر اهل سنت نشین استان گلستان، راهپیمایان در حالی که علمای شیعه و سنی، مسئولان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در پیشاپیش آنان حرکت می کردند، حضوری پرشور و گسترده در راهپیمایی این روز داشتند.

مردم شیعه و سنی گنبدکاووس نیز در شعارهای خود علاوه بر فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، با فریاد کردن شعارهایی همچون روز جهانی قدس یوم الله است یوم الله، بنیانگذار این روز روح الله است روح الله و مرگ بر داعش آمریکایی، در صفوف متحد و به هم فشرده، اتحاد و همبستگی و دلبستگی به آزادی قدس و فلسطین به عنوان آرمان مشترک خود را به نمایش گذاشتند.

شهروندان گنبدکاووس که راهپیمایی خود از مسجد قائمیه در مرکز شهر آغاز کرده بودند ، با حضور در مصلی امام جعفر صادق در پایان راهپیمایی، با تایید قطعنامه پایانی راهپیمایی، پرچم های آمریکاو اسرائیل را به عنوان نماد استکبار و ظلم و جور به آتش کشیدند.

بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان، راهپیمایی روز جهانی قدس در استان گلستان امسال در 40 نقطه شهری و روستایی برگزار شد که 24 نقطه آن در هفت شهرستان شرق استان گلستان واقع است و نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری استان در این منطقه زندگی می کنند.

امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدانی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان 'روز جهانی قدس' نامگداری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستندکه در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین به نمایش بگذارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار