مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در اولین جلسه شورای عالی بسیج کارگری استان بر نقش بسیجیان در کاهش مشکلات اقتصادی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۴۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 22 June 2017
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در اولین جلسه شورای عالی بسیج کارگری استان بر نقش بسیجیان در کاهش مشکلات اقتصادی تاکید کرد.

دکتر سعید مازندرانی در اولین جلسه شورای عالی بسیج کارگری استان گفت: بسیج زمانی شکل گرفت که ما احساس خطر برای کشور کردیم و مردم نیز به ندای امام لبیک گفتند و بسیج بیت میلیونی رو شکل دادند تا با استفاده از ظرفیت بسیج کشور از آسیب های آن زمان مصون بماند.

وی افزود: در زمان کنونی نیز همان هجمه هابه شکل های دیگر به کشور وارد شده است و ما باید نقش بسیجیان را در کاهش مشکلات اقتصادی جدی بگیریم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بیش از 600 میلیارد تسهیلات در سال گذشته برای رونق تولید پرداخت شد که نقش بسیار موثری در حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از تعطیلی کارگاه ها داشت اما همه مسایل برطرف نشده و نیاز به تلاش بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: بسیج به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار اجتماعی و فرهنگی می تواند با گفتمان بسیجی در تسهیل و آسان سازی ارتباط کارگر و کارفرما و دولت در جهت کاهش مشکلات کمک کننده باشد.

مازندرانی با اشاره به بحث اشتغال و توانمندسازی نیروی کار به عنوان یکی از بسته های رونق تولید و اشتغال، بیان کرد: قشر بسیج کارگری باید در مسایل مربوط به توانمندسازی نیروی کار ورود پیدا کند و مطالبه گر باشد. طرح موضوعات مربوط به استفاده از تکنولوژی های نوین، برون گرایی و صادرات، درون زایی و بهره گیری از توانمندی داخلی و فرهنگ سازی استفاده از کالای داخلی در سطح جامعه از طریق بسیج امکان پذیر است.

همه امکانات شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی را در حادثه معدن آزادشهر بسیج کردیم.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص حادثه معدن آزادشهر پرداخت و گفت: در ابتدای امر سه کمیته تشکیل شد که شامل کمیته منابع انسانی، کمیته بهسازی معدن و کمیته حقیقت یاب بود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد: در بحث کمیته منابع انسانی با کمک اداره کل تامین اجتماعی استان، افراد بیکار شده از مزایای بیمه بیکاری برخوردار شدند و مستمری فوت شدگان که یک پروسه چندماهه دارد، بلافاصله برقرار شد.

وی افزود: کمک های زیادی با پیگیری های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و از راه های مختلفی به صورت بلاعوض به خانواده جانباختگان پرداخت شد که بیش از 26 میلیون تومان بود.

مازندرانی اظهار کرد: کمک هزینه ای به ارزش50 میلیون تومان برای مسکن آنان اختصاص پیدا کرده است که به محض انجام شدن انحصار وراثت این مبالغ قابل دریافت خواهد بود.

وی اضافه کرد: دیه کامل جان باختگان به مبلغ 210 میلیون تومان نیز با پیگیری مستمر از طرف بیمه آسیا پرداخت شد که پس از انجام کارهای مربوط به وراثت قابل دریافت است.

وی بابیان اینکه با بروز حادثه تمامی امکانات دستگاه های شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی استان را جهت ارائه خدمات به معدنچیان بسیج کردیم، یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره ای از طرف اداره کل بهزیستی برای خانواده جان باختگان، ارائه خدمات درمانی رایگان و به موقع و با تمامی امکانات به مصدومان حادثه ، سرکشی و دلجویی از تمامی خانواده های جانباختگان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی به آخرین جلسه مشترک برگزار شده با نمایندگان کارگران معدن، کارفرما و برخی دستگاه های اجرایی استان اشاره و خاطرنشان کرد: جلسه 6 ساعته با حضور کارفرما و نمایندگان کارگران صورت گرفت و مصوبات خوبی به همراه داشت که پرداخت به موقع حقوق کارگران، انجام طرح طبقه بندی مشاغل طبق قانون کار ، پرداخت به موقع بیمه ها، رعایت ساعت کاری حداکثر 6 ساعت در روز وتشکسل تیمی متشکل از کارگران معدن، اداره کل تعاون کار و صنعت معدن برای پیگیری بحث تهویه و وسایل ایمنی معدن از جمله مصوبات این جلسه بود.

در حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر در 13 اریبهشت امسال، 43 نفر از معدنچیان جان خود را ازدست دادند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار