آیت الله نورمفیدی:
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیداری با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و مسئولان قوه قضائیه در استان، اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی است که در تطهیر خودمان کوشا باشیم. این ماه، ماهی است که ذات اقدس الهی شرایط را طوری فراهم کرده تا آن هایی که اهل ایمان هستند از این شرایط استفاده کنند.
کد خبر: ۴۴۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 22 June 2017
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیداری با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و مسئولان قوه قضائیه در استان، اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی است که در تطهیر خودمان کوشا باشیم. این ماه، ماهی است که ذات اقدس الهی شرایط را طوری فراهم کرده تا آن هایی که اهل ایمان هستند از این شرایط استفاده کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب زمانی نقل کرده اند که بعد از ماه مبارک رمضان وقتی محضر امام (ره) می رفتند، معلوم بود این ماه تغییراتی در ایشان به وجود آورده است.

امام جمعه گرگان بیان کرد: امام زین العابدین (ع) در صحیفه سجادیه دو دعا دارد که یکی برای ورود به ماه و دیگر برای اتمام ماه رمضان است. در این دعاها امام بسیار زیبا این ماه را معرفی کرده اند. ایشان در جمله های اول دعا می فرمایند که تو آن چرا که باعث سعادت ما بوده، راه هایی را در مقبال ما قراردادی و یکی از بهترین راه ها، ماه مبارک رمضان است.

وی اضافه کرد: این ماه فرصتی است تا به خودمان برسیم. ماه هیچ سرمایه ای نداریم، آن چرا که در این دنیا کسب می کنیم همه از ما جدا می شود. تنها چیزی که می ماند، ایمان، اعمال، سبک زندگی و اخلاقیات ما است.  خدا از آیات شریفه قرآن اینطور برداشت می کند که خدا دنبال این است و تلاش می کند حتی بَدان را هم جذب کند.

نماینده ولی فقیه فقیه در استان گلستان تصریح کرد: خدا دنبال ما است و ما باید از موقعیت ماه رمضان استفاده کنیم و در خودمان بازنگری واقعی کنیم. پیامبر (ص) می فرمایند که گاهی روی دل من را هم ابر می گیرد و شبانه روز 70 بار استغفار می کنم. ما هم باید به فکر این مساله باشیم.

وی بیان کرد: گزارش هایی که آقای هاشمیان دادند و این که جایگاه قوه قضائیه استان ارتقاء پیدا کرده هم جای امید است و هم جای تشکر. اما ما هیچ وقت نباید در آن حدی که قرار می گیریم قانع باشیم. ما و مومنین در همه زمینه ها که مربوط به شئون اسلام است باید پیشرفت کنیم.

وی اضافه کرد: زندان یک مجازات تادیبی در نگاه اسلام است و مردم هم باید نگاه اسلام را در این موارد ببینند. قوانین جایگزین توسعه پیدا کند تا زندان های ما کمتر شود.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: درباره تخریب ساخت و سازها هم حرف مردم درست است. چرا می گذارند که ساخته شود تا بعدا آن را تخریب کنند. تقاضای مردم این است که از پایه و اساس مبارزه شود.

وی افزود: در بخش امر به معروف و نهی از منکر هم نگاه ائمه (ع) این است که اگر این دو فریضه درست انجام شود تمام فرایض اسلامی حل می شود. این چیزهایی که در ذهن ما درباره این فریضه وجود دارد درست نیست و سیدالشهدا به این چیزهایی جزئی نگاه نمی کند. امام حسین (ع) می فرمایند مخالفت با ظالم، توزیع درست بیت المال و امثال این موارد مورد تاکید است.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: واقعیت این است که امربه معروف و نهی از منکر را به شکلی انجام می دهیم که به نظر من توهین است. در رابطه این چیزها همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند تذکر بدهید و رد شوید. شاید دلیل بدبینی هایی که وجود دارد این است که مردم می بینند مفاسد اقتصادی هست، ولی برخورد لازم نمی شود یا مردم اطلاع پیدا نمی کنند.

در ابتدای این جلسه، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان هم اظهار کرد: درباب الکترونیکی کردن پرونده ها رتبه برتر کشور را داریم. در سال 94 حدود 13 هزار پرونده برای سال های بعد ماند اما در سال 95 نه تنها تمام پرونده ها به نتیجه رسید بلکه پرونده های قبل را هم بررسی کردیم. بنابراین پرونده های مُسن ما هم کم شده است.

وی افزود: حدود هزار و 500 پرونده از سال های قبل در دادگستری گلستان مانده که اکثر آن ها در اجرای احکام مدنی مانده است. در استان پیشگیری از جرایم را با همکاری بخش های مختلف فعال کردیم و برای اولین بار در سال 95 حدود 20 هزار کاهش پرونده داشتیم که توفیق بسیار بزرگی است.

هاشمیان گفت: در تهدید رتبه یک کشور را داشتیم که با تلاش انجام شده اکنون در رتبه دهم قرار گرفته ایم. یکی دیگر از برنامه های خوب کاهش جمعیت کیفری در زندان ها است. در سال 94 حدود پنج هزار و 500 زندانی داشتیم که جمعیت زیادی است. اخیرا هم احکامی مانند درختکاری و حکم های محیط زیستی صادر شده است که با اقبال عمومی و رسانه ها هم مواجه شده است.

وی بیان کرد: ساز و کاری در زندان ایجاد شده تا با کمک کشیک های مستقر افراد به خاطر نداشتن وثیقه در زندان نمانند.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز هم وقتی ساختمانی قلع و قمع می شد عملا تخریب ها بیشتر می شد لذا الان شیوه این است که با توجه به اطلاعاتی که از دهیاران، بخشداری و گشت 131 منابع طبیعی داشتیم، همان ابتدا قبل از ساخت و ساز برخورد می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار