افتخاری دیگر برای سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان :
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از کسب عنوان اول سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در حوزه شاخص های عملیاتی در بین کلیه سازمان های صنعت ، معدن و تجارت کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴ 21 June 2017
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان از کسب عنوان اول سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در حوزه شاخص های عملیاتی در بین کلیه سازمان های صنعت ، معدن و تجارت کشور خبر داد .

حسینقلی قوانلو گفت: بر اساس گزارش دفتر آمار و فرآوری داده های معاونت طرح و برنامه ی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استان ها در دو حوزه عملکردی و عملیاتی ارزیابی شده اند ، که به حول و قوه الهی و با تلاش گروهی کلیه همکاران سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان، گلستان در حوزه عملیاتی حائز رتبه 1 کشور گردیده است .

به گفته قوانلو ، حوزه عملیاتی شامل دو بخش ویژگی های فضای کسب و کار صنعتی و ارائه آمار بوده که در بخش اول امتیاز طرح های باقیمانده بر اساس فاصله زمانی از صدور و درصد پیشرفت ، سهم تعداد طرح های باقیمانده از کل جوازها ، میانگین زمان صدور پروانه بهره برداری و میانگین زمان صدور جواز تاسیس و در بخش دوم سهم پوشش ارسال اطلاعات تولید و اشتغال از جامعه منتخب ، سهم واحدهای منتخب بدون شناسه ، سهم تعداد واحدهای منتخب از کل واحدهای فعال و امتیاز اطلاعات نادرست در مجوزهای صادره و آمار تولید مورد ارزیابی قرار گرفته و در مجموع این 8 شاخص استان گلستان جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است .

وی افزود : در حوزه عملکردی نیز که شامل رشد ارزش افزوده تولیدات صنعتی ، سهم در ارزش افزوده صنعتی و تغییرات اشتغال می باشد ، استان گلستان در جایگاه نوزدهم قرار گرفته است ، که با توجه به رتبه های نازل استان در سنوات گذشته که هیچ گاه از رتبه های 25 و 26 بالاتر نبوده نشان از رشد و توسعه صنعتی استان طی سالهای اخیر دارد .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد : البته مهمترین دلیل در این بخش به تعداد واحدهای صنعتی استان و کوچک بودن بیشتر آنها برمی گردد ، که علی رغم ایجاد واحدهای بسیار در استان ، در طول دولت یازدهم باز هم با جایگاه واقعی خود فاصله داریم .

وی ابراز امیدواری نمود ، با تلاش و مساعدت همه ی بخش های مرتبط با حوزه صنعت ، معدن و تجارت استان شاهد رشد و توسعه روز افزون این بخش طی سالیان آتی باشیم .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار