با همت قضات؛
قضات گلستانی با استفاده از فرصت کاهش 20 هزار ورودی پرونده به محاکم استان، پارسال 75 درصد پرونده های مسن را مختومه کردند.
کد خبر: ۴۴۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 20 June 2017
قضات گلستانی با استفاده از فرصت کاهش 20 هزار ورودی پرونده به محاکم استان ، پارسال  75 درصد پرونده های مسن را مختومه کردند .

رئیس کل دادگستری گلستان در نشست خبری خود در آستانه هفته قوه قضاییه گفت  : ورودی پرونده به محاکم استان از 313 هزار پرونده در سال 94 به 290 هزار پرونده در سال 95 کاهش یافت .

هادی هاشمیان افزود :قضات ما از فرصت کاهش 20 هزار فقره ای ورودی پرونده ها به محاکم استان استفاده کردند و 75 درصد پرونده هایی که بیش از دو سال در محاکم بلاتکلیف بودند رسیدگی و مختومه کردند.

هاشمیان ادامه داد :  تعداد پرونده های مسن استان از بیش از 6 هزار پرونده در سال 94 به 1500 پرونده در پایان 95 رسید .

این مقام ارشد قضایی استان ، همراهی و تعامل دستگاه های اجرایی ، کمک روحانیان شیعه و سنی   ، اجرای برنامه های پیشگیری و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و تریبون  مساجد و نمازهای جمعه برای افزایش آگاهی حقوقی مردم را علت این موفقیت عنوان کرد .

هاشمیان افزود : بیشتر پرونده های مسن مربوط به واحد های اجرای احکام مدنی است که به علت ماهیت پرونده ها ، طولانی شدن  زمان اجرای حکم  ، طبیعی است .

هاشمیان تاکید کرد : رصد پرونده ها در محاکم و واحد های اجرای احکام به منظور جلوگیری از رسوب  در دستگاه قضایی ادامه دارد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار