اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بعنوان اولین دستگاه استانی، بسته فرهنگی اقتصاد مقاومتی را در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ارایه کرد.
کد خبر: ۴۴۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 19 June 2017
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بعنوان اولین دستگاه استانی، بسته فرهنگی اقتصاد مقاومتی را در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ارایه کرد.

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری با حضور دکتر صادقلو استاندار گلستان با عنوان نایب رییس شورا، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ،  دبیر شورا و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان برنامه های این اداره کل را در حوزه فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی ارایه داد،
وی گفت: اصلی ترین موضوعی که اداره کل قبل از  اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی دنبال کرده است ایجاد زمینه و بستر مقاومتی و تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

کریمی افزود: در این راستا جلسات متعددی در شهرستان ها به اجرا درآمد که به طور مفصل به صورت گزارش مصور آن به اعضا ارایه و در این گزارش به برنامه های فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از جمله برگزاری جلسات، کارگاه های آموزشی و کلاس های آموزشی با حضور فرمانداران،بخشداران، دهیاران، انجمن های میراث فرهنگی و تشکل های غیر دولتی ، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه ها در راستای برگزاری همایش علمی ، برگزاری دوره های بازدید و استانگردی ، چاپ بروشور، فعالیت در فضای مجازی و ... اشاره شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در اشاره به مهمترین پروژه های اداره کل که با جهت گیری فرهنگی به اجرا درمی آید گفت: آغاز عملیات اجرایی موزه روستایی گلستان، حفظ و احیای دیوار دفاعی گرگان با عنوان سومین دیوار طولانی جهان از جمله این پروژه ها می باشد.

وی در اشاره به پروژه های مهم فرهنگی در حوزه سرمایه گذاری گفت: طرح ساماندهی طبیعت گردی جزیره آشوراده  و طرح ژئوپارک منطقه نمونه گردشگری قلعه میران شهرستان رامیان از جمله پروژه های مهم فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در حوزه سرمایه گذاری می باشد.

کریمی در ادامه گفت: ایجاد بازارچه های دایمی صنایع دستی، ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی ، ایجاد مراکز خلاق صنایع دستی، اجرای طرح توسعه صنایع دستی در روستای زیارت و ثبت ملی شهرستان گنبد کاووس با عنوان شهر ملی فرش ترکمن از جمله اقدامات شاخص در حوزه فرهنگی صنایع دستی استان می باشد.

همچنین در این جلسه استاندار گلستان با اشاره به آنکه اقتصاد مقاومتی به معنای یک بسته فرهنگی با نمادهای هویت بخشی و مدیریت جهادی است و دستگاه های مثل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که ذاتی فرهنگی دارند در این جایگاه نقش ویژه ای دارند با تاکید بر اهمیت بوم گردی و گردشگری گفت: بوم گردی باید منطبق با فرهنگ روستا صورت پذیرد و تلاش شود در بوم گردی القائات فرهنگی مادی صورت نگیرد چرا که اینگونه، فرهنگ اصیل روستایی با مشکل مواجه می شود.

وی در ادامه ثبت سمن های میراث فرهنگی را با ارزش دانست و افزود: سمن ها باید با شناخت درستی از فرهنگ اسلامی و انقلابی حرکت کنند و در دل اقدامات میراث فرهنگی،صنایع دستی و  گردشگری خود ، روح انقلابی گری اسلامی را حفظ نمایند.

استاندار گلستان در پایان با تاکید بر همگرایی اقوام گفت: اقوام در گلستان مدلی از ایران کوچک را فراهم آورده اند و باید ضمن تحلیل وضعیت موجود، راهکارهای تقویت و ارتقا این مدل را مورد بررسی قرار داد.

در ادامه این جلسه حاضرین با موضوع تدوین سیاست های فرهنگی مناسب بمنظور گسترش همگرایی اقوام به تبادل نظر پرداختند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار