معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: توانمندسازی تولیدکننده گان داخلی، اقدامی پیشگیرانه به جهت کاهش آمار قاچاق کالا و ارز می باشد.
کد خبر: ۴۴۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 15 June 2017
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: توانمندسازی تولیدکننده گان داخلی، اقدامی پیشگیرانه به جهت کاهش آمار قاچاق کالا و ارز می باشد.

"علی اصغر طهماسبی" در دومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: آموزش و آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ سازی از دیگر ضروریات حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که باید مورد اهتمام قرار گیرند.

وی در ادامه به بیان برخی از پیامدهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و گفت: مبارزه با قاچاق کالا؛ حمایت از تولید ملی و گسترش بازارهای داخلی، بومی شدن تکنولوژی، گسترش و تقویت همبستگی های فرهنگی و اجتماعی، استقلال اقتصادی و سیاسی، ایجاد کار و اشتغال، افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، افزایش ثروت ملی و کاهش تورم، جلوگیری از مهاجرت افراد و فرار مغزها، توسعه نیروی انسانی و افزایش توانمندی ها را به دنبال خواهد داشت.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: در حوزه شناسایی و سامانه دار کردن انبارها، گلستان یک استان کشاورزی است و عمدتاً انبارهایی در حیاط منازل روستائیان بصورت سنتی وجود دارد که کار سامانه دار کردن همه انبارها را سخت می کند، با اینحال تاکنون روند خوبی را در این حوزه طی نموده ایم و تا جایی که امکان آن وجود داشته انبارها کدگذاری شده و در سامانه جامع قرار گرفته اند و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

طهماسبی خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته و عزم جدی دولت یازدهم در مبارزه با قاچاق کالا طی چهار سال گذشته حجم کالاق قاچاق از 25 میلیارد دلار به حدود 12 و نیم میلیارد رسیده و حدود 50 درصد کاهش داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداردر پایان گفت: ما استانی نیستیم که کالای قاچاق از مرزهای ما با کشور همسایه وارد و خارج شود و عمده کالای قاچاق از مرکز کشور و استانهای دیگر وارد استان گلستان می شود.

در این جلسه که با حضور مدیرکل امور فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برگزار شد دکتر نگارش نژاد هم طی سخنانی گفت: حرکت و خیزش های فرهنگی تا زمانیکه به گفتمان تبدیل نشوند موفقیتی نخواهند داشت و خوشبختانه امروز در کشور ما مسأله مبارزه با قاچاق کالا و ارز به یک گفتمان تبدیل شده و ما به این موضوع می بالیم.

مدیرکل امور فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین تغییر نگرش بوجود آمده در نحوه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از سال 92 به بعد، دلیل کاهش 50 درصدی ارزش کالای قاچاق در کشور عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار