مدیرعامل ستاد دیه گلستان گفت:
مدیرعامل ستاد دیه گلستان گفت که هم اینک 356 زندانی دیون مالی وجرائم غیرعمد با بدهی بیش از 300 میلیارد ریال دراستان چشم انتظار کمک افراد نیکوکار برای رهایی از زندان هستند.
کد خبر: ۴۳۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 12 June 2017
 مدیرعامل ستاد دیه گلستان گفت که هم اینک 356 زندانی دیون مالی وجرائم غیرعمد با بدهی بیش از 300 میلیارد ریال دراستان چشم انتظار کمک افراد نیکوکار برای رهایی از زندان هستند.

سعید طالبی روز دوشنبه اظهارداشت: بدهکاری مالی این زندانیان غیرعمد از 12 میلیون و 500 هزار ریال تا افزون بر 10 میلیارد ریال است.

وی در خصوص نوع جرائم این مددجویان گفت: زندانیان جرائم غیرعمد و دیون مالی این استان شامل 207 نفر بدهکار مالی، 118 نفر با بدهی مهریه و نفقه، 21نفر به دلیل سوانح رانندگی و 11 نفر حوادث کارگاهی هستند.

طالبی اضافه کرد که 5 تن از بانوان استان نیز به علت بدهی مالی در زندان بسر می برند.

وی بدهی مالی هر یک از زندانیان زن جرائم غیرعمد استان را بالای 400 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: اگر خیراندیشان بابت هر یک از زندانیان زن 200 میلیون ریال یاری کنند، ستاد دیه نیز آمادگی دارد بقیه بدهی مالی این مددجویان را به صورت بلاعوض پرداخت و زمینه آزادی آنها فراهم شود.

به گفته وی؛ ستاد دیه استان گلستان همچنین زمینه اخذ وام بدون سود را برای خیران به منظور کمک در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فراهم کرده است.

*آزادی 24 زندانی جرائم غیرعمد در سال جاری 

مدیرعامل ستاد دیه گلستان از آزادی 24 زندانی جرائم مالی و غیرعمد در استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت که برای رهایی این تعداد زندانی، نیکوکاران حدود 2 میلیارد ریال کمک مالی اهدا کردند.

*کمک 2 میلیارد و 300 میلیون ریالی خیران گرگان و آق قلا به جشن گلریزان

طالبی افزود: خیراندیشان در شهرستان های گرگان و آق قلا به جشن گلریزان در رمضان امسال افزون بر 2 میلیارد و 300 میلیون ریال کمک نقدی و تعهدی اهدا کردند.

وی گفت: از این کمک افزون بر 300 میلیون ریال کمک نقدی به جشن گلریزان در شهرستان آق قلا بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه گلستان از برگزاری جشن گلریزان در آزادشهر در 27 خرداد و کلاله 29 خرداد سال جاری نیز خبر داد و افزود: علاوه بر این تشکل های دیگر از جمله خانه زکات دراستان نیز اقدام به کمک مالی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می کند.

به گفته وی؛ سال قبل در استان گلستان 276 زندانی جرائم غیرعمد ومالی با 289 میلیارد ریال دیون از زندان آزاد شدند که از 173 میلیارد و 500 میلیون ریال شاکیان گذشتند و بقیه با کمک خیران و ستاد دیه فراهم شد.

ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرائم آنها قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق وعدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال 1369 در کشور تشکیل شد.

این ستاد با دریافت کمک های مردم نیکوکار به مددجویان جرائم غیرعمد تسهیلات (بدون بهره و کارمزد) اعطا می کند و اقساط وام از سومین ماه پس از آزادی دریافت می شود تا زندانی فرصت اشتغال به کار پیشین را پیدا کند.

استان گلستان دو زندان در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار