رئیس پلیس راهور گرگان:
رئیس پلیس راهور گرگان یکی از مشکلات شهری گرگان را بازار هفتگی آن عنوان کرد و گفت: برای رفع مشکلات ترافیکی در این نقطه، باید بازار هفتگی خارج از شهر جانمایی شود.
کد خبر: ۴۳۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 11 June 2017
رئیس پلیس راهور گرگان یکی از مشکلات شهری گرگان را بازار هفتگی آن عنوان کرد و گفت: برای رفع مشکلات ترافیکی در این نقطه، باید بازار هفتگی خارج از شهر جانمایی شود.

عباس مهاجر بسطامی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: بازارهفتگی گرگان« چهارشنبه بازار» در بلوار الغدیر شهر گرگان واقع شده و هر هفته در این روز به دلیل ازدحام جمعیت مشکلات عدیده‎ای در حوزه ترافیکی ایجاد می‎کند.

وی با بیان اینکه بازارهای هفتگی باید  خارج از شهر جانمایی شود، تصریح کرد: در حال حاضر که تحقق این امر به زمان بیشتری نیاز دارد می‎توان با عقب‌نشینی در چهارشنبه بازار و جدا کردن درب‎های ورودی از خروجی بار ترافیکی در این نقطه از شهر را کم کرد.

رئیس پلیس راهور گرگان بیان کرد: در درازمدت شهرداری باید به فکر جانمایی چهارشنبه بازار گرگان باشد با نزدیک شدن فصل تابستان بسیاری از مسافران برای رسیدن به ناهارخوارن از منطقه الغدیر تردد می‎کنند که اگر بازارهفتگی شهر با آن ازدحام و بار ترافیکی را مشاهده کنند تفکر خوبی از شهر نخواهند نداشت.

بسطامی با بیان اینکه درب ورودی و خروجی بازار هفتگی گرگان باید از هم جدا شود، افزود: برای کاهش بار ترافیکی هر هفته تعدادی از همکاران ما در بازار هفتگی گرگان مستقر هستند و نسبت به روان‌سازی ترافیک اقدام می‎کنند.

*انتقال بازار هفتگی گرگان به خارج از شهر میسر نیست

در ادامه مدیر ترافیک شهرداری گرگان به توقف انواع خودروها و وسایل نقلیه عمومی در اطراف بازار هفتگی گرگان اشاره کرد و گفت: باید یک توقفگاه برای ساماندهی خودروها در این منطقه در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش مشکلات در این نقطه از شهر باشیم یا اینکه به عقب‌نشینی چهارشنبه بازار فکر کرد تا در یک مقطع زمانی بار مشکلات ترافیکی کاهش یابد.

محمد کریم‌نژاد تصریح کرد: تقاضای بازار هفتگی نسبت به جمعیت شهر بالاست بنابراین نمی‎توان انتظار داشت مشکلات در حوزه بازار هفتگی به طور کامل رفع شود.

وی بیان کرد: در جلسات مختلف در رابطه با ارائه برنامه جدی برای خارج شدن چهارشنبه بازار به خارج یا حومه شهر صحبت کرده‎ایم اما این امر مربوط به یک حوزه نیست باید دید حریم و زمین‎هایی که در خارج یا حومه شهر قرار دارد توانمندی جانمایی چهارشنبه بازار را دارد یا خیر؟ در واقع این موضوع ساده‎ای نیست نیاز به عزم جدی و پیگیری مصممی دارد تا در چند سال آینده به نتیجه برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار