مدیرکل آموزش وپرورش گلستان:
طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با 18 پایگاه و 2 پایگاه تخصصی در استان شروع شد. شناسایی و تشخیص نارسایی های جسمی با هدف ارزیابی آمادگی تحصیلی دانش آموزان و بهبود فرایندهای آموزشی و پرورشی از اهداف طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان می باشد.
کد خبر: ۴۳۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 11 June 2017
طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با 18 پایگاه و 2 پایگاه تخصصی در استان شروع شد.

محمدرضا وطنی،شناسایی و تشخیص نارسایی های جسمی با هدف ارزیابی آمادگی تحصیلی دانش آموزان، بهبود فرایندهای آموزشی و پرورشی و جلوگیری از افت تحصیلی آنان همچنین جای گیری مناسب در مدارس و آگاهی والدین از وضعیت جسمی فرزندان خود را از اهداف طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان عنوان نمود.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان گفت: نوبت گیری خانواده ها از 6 خرداد هم زمان با ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی در مدارس آغاز شده بود. از امروز رسما پایگاه های سنجش غربالگری فعالیت خود را آغاز نمودند  و تا اول شهریور به مدت 55 روز کاری ادامه  خواهد داشت.

وطنی گفت: غربالگری نوآموزان بدو ورود در حوزه های مختلف شنوایی، بینایی، گفتار سنجی و مسائل بهداشتی توسط مربیان و متخصصان آموزش و پرورش استثنایی و همکاری پژشکان مراکز بهداشت درمانی استان انجام می شود.

مدیر کل در ادامه ، سنجش آمادگی تحصیلی نوآموزان در حیطه های  شناختی،زبانی، کلامی و ارزیابی رفتار در طیف اوتیسم  را از دیگر موارد غربالگری نوآموزان عنوان نمود.

وی افزود: در صورتی که نوآموزی در هر یک از این حوزه های مشکل دار تشخیص داده شوند، به مراکز تخصصی معرفی می شوند و ادامه بررسی در آن بصورت رایگان برای نوآموز انجام خواهد شد.

وطنی در پایان اظهارداشت:هزینه غربالگری 20 هزارتومان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار