معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس خبر داد:
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس از افزایش 6 درصدی مشارکت مردم شهرستان در انتخابات امسال خبر داد و گفت: میزان مشارکت مردم گنبد کاووس در انتخابات 29 اردیبهشت 74 درصد بود.
کد خبر: ۴۲۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 24 May 2017
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس از افزایش 6 درصدی مشارکت مردم شهرستان در انتخابات امسال خبر داد و گفت: میزان مشارکت مردم گنبد کاووس در انتخابات 29 اردیبهشت 74 درصد بود.

مهندس عبدالقدیر کریمی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان که باحضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سواد آموزی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در انتخابات چند روز گذشته ازمجموع 169 هزارو 658 رای صحیح ماخوذه در شهرستان دکتر روحانی 126 هزارو 639 رای را کسب کرد.

وی با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات، اضافه کرد: حضور پرشور و حماسی مردم ایران در انتخابات یکبار دیگر مردم سالاری دینی نظام را به نمایش گذاشت. 

کریمی همچنین بااشاره به وسعت شهرستان و پراکندگی روستاهای آن بویژه در بخش داشلی برون بر توجه ویژه به امر سوادآموزی با بسیج همه امکانات و نیروها دراین بخش تاکید کرد.

ستاربردی فجوری معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز از پوشش 10 هزارو 732 سوادآموز استان در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال درسال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز توجه به مناطق مرزی و روستاهای دور افتاده از رویکردهای اصلی سوادآموزی استان است. 

حاجی قربان شیری قابوس کارشناس سوادآموزی آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز از برگزاری 444 کلاس در سال گذشته با تحت پوشش قرار دادن 2060 سوادآموز در سه دوره تحصیلی خبر داد و اظهارداشت: در مجموع 69 درصد سواد آموزان موفق به قبولی شدند.

فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم با قدردانی از تلاش ها درحوزه سوادآموزی گفت: تلاش ما در جهت و بستن مبادی بیسوادی و ترک تحصیل است که با قوت انجام می شود. 

وی همچنین با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان، افزود: 38 واحد آموزشی این شهرستان با کمبود فضای آموزشی مواجه اند ضمن اینکه با رفع مشکل زمین، عملیات احداث یک واحد آموزشی در شهرک بهارستان با مشارکت نیکوکاران بزودی آغاز می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی درصد باسوادی کشور را 7/94 درصد اعلام کرد و گفت: هم اینک 8/8 میلیون بیسواد در کشور وجود دارد.

علی باقر زاده گفت: آمار بیسوادان کشور تعداد 2 میلیون و 700 هزار نفر آنان در گروه سنی 10 تا 49 سال قراردارند.

وی گفت: همه باید تلاش کنند هیچ دانش آموزی در مقطع ابتدایی محروم از تحصیل نباشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار