رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبرداد:
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در بازدید از بخش داشلی برون شهرستان گنبد کاووس، از رشد 14 برابری سوادآموزی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: طی چهار سال اخیر یک میلیون و 200 هزار نفر از آمار بی سوادان در کشور کم شد.
کد خبر: ۴۲۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 23 May 2017
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در بازدید از بخش داشلی برون شهرستان گنبد کاووس، از رشد 14 برابری سوادآموزی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: طی چهار سال اخیر یک میلیون و 200 هزار نفر از آمار بی سوادان در کشور کم شد.

 علی باقرزاده در حاشیه جلسه نهضت سواد آموزی بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان افزود: طی چهار سال اخیر، رشد سواد آموزی هر سال 2.75 درصد بوده، درحالی که در چهارسال دولت دهم میانگین رشد سواد آموزی تنها دو دهم درصد بوده است. وی اظهار داشت: این میزان رشد سواد آموزی در کشور، 2.8 درصد میانگین جهانی است و همین رشد سبب شد تا فعالیت‌های سواد آموزی ایران مورد تقدیرسازمان فرهنگی یونسکو قرار گیرد.

 باقرزاده، اضافه کرد: موفقیت‌های سوادآموزی در سایه تلاش مراکز یادگیری محلی، بسیج امکانات و نیروها و همکاری و تعامل دهیاران، شوراها و علما و روحانیون با آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی بوده است. وی تصریح کرد: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 نرخ باسوادی کشور به 94.7 درصد رسیده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین گفت: براساس آمار سرشماری سال 95 هم اینک 2 میلیون و 700 هزار نفر بیسواد در کشور وجود دارد که شامل اتباع خارجی و افراد آموزش ناپذیر و بخشی نیز افراد بیسواد بین 10 تا 49 سال هستند. باقر زاده افزود: از مجموع بیسوادان مطلق کشور پیش بینی می‌شود یک تا یک و نیم میلیون بیسواد بین گروه سنی 10 تا 49 سال باشند. وی یادآور شد: هم اکنون استان‌های تهران، مازندران، البرز، سمنان و اصفهان با 97 درصدی باسوادی در صدر استان‌های باسواد کشور و سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کردستان به ترتیب در رده‌های پایین باسوادی قرار دارند.

باقرزاده، تنها راه باسوادی را همکاری و تعامل نیروهای بومی و محلی با مراکز یادگیری در سراسر کشور دانست و تصریح کرد: دولت حمایت‌های مادی و لوازم التحریر رایگان در اختیار آموزش دهندگان و سواد آموزان قرار می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بطور میانگین سالانه 2 درصد دانش آموزان ورودی به مقطع ابتدایی به دلایل مختلف امکان ثبت نام ندارند که باید با بسیج همه نیروهای و امکانات در ریشه کنی بیسوادی تلاش کنیم.

 شايان ذكر است؛ سفر معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سودآموزی به گلستان دو روزه است که امروز بازدید از مناطق مرزی شهرستان‌های بندر ترکمن، گمیشان، گنبدکاووس و در ادامه مراوه تپه در برنامه وی قرار داشت و روز سه‌شنبه هم در جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس شرکت می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار