مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت:
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نظارت‌های ساخت ساختمان باید با جدیت بازبینی شود و مورد ارزیابی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 23 May 2017
 مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نظارت‌های ساخت ساختمان باید با جدیت بازبینی شود و مورد ارزیابی قرار گیرد.

صادقعلی مقدم در دوره آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با ارائه گزارش و مستندات حوادث گذشته در استان و کشور، اظهار کرد: نظارت های ساخت ساختمان باید با جدیت بازبینی شود و مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با انتقاد از مکان‌یابی شهرک‌های مسکن مهر گفت: اکثر مسکن‌های مهر در مکان‌های خطرناک و حادثه‌خیز احداث شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: اولین موضوع مورد اهمیت در مدیریت بحران، توجه به آموزش و بازبینی آموزش‌ها است که مدیریت بحران استان گلستان این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند. 

وی افزود: ریزگردها یکی از خطرهایی است که اگر به فکر حل این مشکل نباشیم در آینده استان گلستان را با خطر مواجه خواهد کرد.

مقدم متذکر شد: یکی از مسائلی که در حوزه مدیریت بحران از اهمیت بالایی برخوردار است، مدیریت تصمیم‌گیری در میدان بحران است که به طور قطع افزایش کارگاه‌های آموزشی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط، این هماهنگی و مدیریت را افزایش خواهد داد.

وی گفت: یکی دیگر از مباحث مهم در مدیریت بحران، توانمندسازی شهروندان برای کمک‌رسانی در زمان بحران است زیرا در زمان بحران به دلیل افزایش تقاضای حادثه‌دیدگان به طور قطع عرضه خدمات به کندی انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: آموزش‌های امداد و نجات و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان یکی از مسائلی است که شهروندان باید در این عرصه توانمند شوند تا در زمان حادثه و بحران بتوانند تا رسیدن نیروهای امدادی بتوانند به خود و اطرافیان امدادرسانی کنند.

مقدم تاکید کرد: ساختمان‌های دستگاه‌های امدادرسان و فرمانداری‌ها باید از استحکام خوبی برخوردار باشد تا در زمان بروز حوادثی همانند زلزله، سیل و هر حادثه دیگری دچار کمترین آسیب ممکن شوند تا دچار آسیبی نشوند که نتوانند به مردم خدمت ارائه کنند.

وی افزود: نظم و انسجام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در بحران یکی از نکات بسیار مهمی است که باعث بهبود و امدادرسانی خواهد شد و اگر این نظم و انضباط و انسجام تمرین نشود به طور قطع در زمان وقوع بحران می‌توان بهترین مدیریت بحران را اجرایی کرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به زلزله در کشور گفت: باید به این موضوع به عنوان یک مسئله جدی به آن توجه کنیم تا در صورت وقوع کمترین آسیب و تلفات را شاهد باشیم و با توجه به تعدد گسل‌ها در کشور و سابقه وقوع زلزله‌های مختلف این اهمیت را دو چندان می‌کند.

وی بیان کرد: در حادثه معدن «یورت» آزادشهر یکی از مسائلی که ما را دچار مشکل کرد این بود که متاسفانه در چند روز اول حادثه نقشه معدن در اختیار ما قرار نگرفت و این موضوع ما را دچار مشکل کرد که در زمان وقوع حادثه کمبود اطلاعات یکی از مسائلی است که به طور قطع با آن مواجه خواهید شد که مدیریت در این حوطه یکی از مسائل مهم و اساسی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: شناخت اولویت‌ها باید در درجه اول قرار گیرد و در حادثه معدن اولویت ما تعیین تکلیف حادثه‌دیدگان و محبوس شدگان بود اما اتفاق اول در آن نقطه این بود که دوستان تلاش کردند که علت حادثه را خبری کنند.

وی افزود: اعلام اینکه علت حادثه به دلیل سهل‌انگاری کارگران معدن بود ما را به شدت دچار مشکل و آسیب کرد که باعث تحریک احساسات خانواده حادثه‌دیدگان و کارگران آن معدن شد.

مقدم گفت: شناخت مخاطرات باید توسط فرمانداری‌ها و دستگاه‌های شورای هماهنگی مدیریت بحران در دستور کار قرار گیرد و از امروز که در شرایط عادی قرار داریم باید پیش بینی حوادث و اتفاقات را داشته باشیم تا در زمان بحران بتوانیم بهترین عملکرد را از خود نشان دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار