استاندار گلستان:
استاندار گلستان با اشاره به وظیفه مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات گفت: برگزاری انتخابات در سلامت کامل، امانتداری نسبت به آراء مردم و زمینه سازی برای حضور حداکثری آنان در پای صندوق های رأی مهم ترین وظایف مسوولان برگزاری انتخابات است.
کد خبر: ۴۲۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 17 May 2017

استاندار گلستان با اشاره به وظیفه مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات گفت: برگزاری انتخابات در سلامت کامل، امانتداری نسبت به آراء مردم و زمینه سازی برای حضور حداکثری آنان در پای صندوق های رأی مهم ترین وظایف مسوولان برگزاری انتخابات است.

حسن صادقلو، استاندار گلستان امروز در نشست با اعضای هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات این شهرستان با بیان اینکه ممارست و تجربه دست اندرکاران موجب شده که شاهد کمترین مشکل و نقص در برگزاری انتخابات باشیم، اظهار کرد: در انتخابات گذشته مردم استان 80.39 درصد در انتخابات مشارکت داشتند که بالاترین رتبه را در کشور به دست آورد که حاکی از تجربه و ممارست عاملان برگزاری انتخابات بوده است.
وی با بیان اینکه کانون های بحران در انتخابات گذشته به خوبی رصد و کنترل شد، افزود: نتایج مثبتی که در انتخابات گذشته به دست آمد به دلیل تدوین اطلس انتخابات در استان بود که توانست مطالبات مقام معظم رهبری و نظام را برآورده نماید.
استاندار گلستان با بیان اینکه تعامل و همکای خوبی بین عوامل و دست اندرکاران برگزاری انتخابات به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: مدل تعاملی خوب برای برگزاری انتخابات در استان ایجاد شده است که در این شهرستان نیز شاهد آن هستیم.
وی ادامه داد: انتخابات، ظرفیت اقدام بالا بوده و نیازمند تعامل قاطع و بسیار خوب است که باید روز به روز تقویت شود.
دکتر صادقلو با تأکید براینکه انتخابات یک امر قیامتی است، اظهار کرد: نگاه ما به انتخابات نگاه به تاریخ نیست بلکه توجه به فلسفه تاریخ و نتایجی است که پس از آن حاصل می شود. 
وی با بیان اینکه پٌست ها و مقام ها عبوری است، گفت: باید توجه داشته باشیم که از کنار پست های عبوری گاهی اوقات نتایج ماندگار مثبت با منفی به بار می آید برای همین باید دقت کرده تا دنیا و قیامت خود را خراب نکنیم. 
استاندار به برگزاری انتخاباتی سالم تأکید کرد و افزود: اقدامات ما در برگزاری انتخابات باید به گونه ای باشد که سلامت آن تبدیل به یک نماد شود. علاوه براین امانتداری نیز مسئله مهمی است که همه باید نسبت به آن حساس باشیم.
وی یکی از مهم ترین وظایف مسوولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات را ایجاد زمینه مشارکت حداکثری برشمرد و گفت: باید شرایطی که انگیزه زا و انگیزه ساز برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، فراهم شود و همه دست اندکاران این وظیفه را دارند.
 دکتر صادقلو رمز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را ناشی از اعتماد آنان به دست اندرکاران و مجریان انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: نقش و حضور مردم در صحنه های بین المللی و ملی دارای اثرات زیاد و عمیقی است. دشمنان در دو بزنگاه مردم ما را رصد می کنند که یکی از آن ها یوم الله ها و دیگری در انتخابات است. بنابراین هر اقدامی که در بین جامعه ناباوری و بی اعتمادی ایجاد کند، مشارکت حداکثری را تضعیف خواهد کرد.
وی تأکید کرد: باید از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان برای ایجاد انگیزه به منظور افزایش مشارکت اجتماعی در شهرستان ها بهره گرفت.
استاندار با بیان اینکه همه نامزدهای انتخابات دارای حقوق یکسان و برابری هستند، گفت: باید قانون را در ارتباط با همه نامزدها به صورت یکسان اجرا کنیم. 
وی با تأکید بر برنامه محوری نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: قول دادن در زمان انتخابات، فریب کاری، دغل کاری و کلک انتخاباتی است. نامزدها باید برنامه های خود را به مردم اعلام نمایند و برای توسعه روستاها و شهرها برنامه داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار