مدیر آموزش و پرورش شهرستان آق قلا:
شصت و ششمین آزمایشگاه تخصصی نانو تکنولوژی کشور در شهرستان آق قلا با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح گردید.
کد خبر: ۴۲۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 16 May 2017
شصت و ششمین آزمایشگاه تخصصی نانو تکنولوژی کشور در شهرستان آق قلا با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح گردید.

شصت و ششمین آزمایشگاه تخصصی نانو تکنولوژی کشور با حضور غفور ایزدی "خیر محترم"،ضمیر فرماندار آق قلا،نظری مدیر آموزش و پرورش آق قلا ،وطنی "رییس اداره تکنولوژی گروههای آموزشی استان ،اونق معاون آموزشی آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل پژوهشسرای دانش آموزی افتتاح گردید.

در این مراسم قدرت اله نظری اظهار داشت: پژوهشسراي دانش آموزي مركزي است كه به منظور گسترش فرهنگ تحقيق و پژوهش در بين دانش آموزان و هدايت استعدادها و رشد خلاقيت هاي آنان بافراهم نمودن امكانات و تجهيزات لازم تاسيس مي شود و مهمترین هدف آن اشاعه فرهنگ پژوهش و تحقيق فردي و گروهي در بين دانش آموزان و رشد و توسعه بنيه علمي و پژوهش دانش آموزان و ايجاد زمينه براي بروز خلاقيت هاي آنان می باشد.

نظری تصریح کرد:فناوری نانو یکی از رشته‌های علمی است که در تمامی علوم مختلف دخل و تصرف دارد و به جرات می‌توان گفت که برجسته‌ترین رویدادهای دهه اخیر، پیشرفت فناوری نانو در جهان است که با سرعت در حال پیشرفت و در اقتصاد کشورها نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: علم نانو یک رشته جدید علمی نیست بلکه رویکرد جدیدی است که در تمام رشته‌ها نقش نقش بسزایی دارد و آنان را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

گفتنی است آزمایشگاه تخصصی نانو تکنولوژی پژوهش سرای دانش آموزی پیامبر اعظم (ص) شهرستان آق قلا با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال و با مشارکت خیر محترم "مرحومه حلیمه آق " به بهره برداری رسید. این آزمایشگاه دومین آزمایشگاه نانو تکنولوژی در استان گلستان است که از مجهزترین آزمایشگاه محسوب می شود . در این آزمایشگاه ، ذوب اجسام در دمای بالا ، تولید نانو الیاف ، پوشش دهی و تمیز کردن سطوح ، لایه نشانی بر روی اجسام ، پخش ذرات نانو در محلول های مختلف انجام می شود.

ایران در حوزه نانو تکنولوژی در بین کشورهای اسلامی رتبه نخست و رتبه هشتم جهان را داراست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار