نشست خبری دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و معاونین با حضور جمع کثیری از خبرنگاران نشریات و نمایندگان مطبوعات سراسری و رسانه ملی دیروز در محل سالن قدس این سازمان برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 16 May 2017
نشست خبری دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و معاونین با حضور جمع کثیری از خبرنگاران نشریات و نمایندگان مطبوعات سراسری و رسانه ملی برگزار شد.

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در این نشست خبری در ابتدا از خبرنگاران رسانه های جمعی بخاطر اطلاع رسانی شفاف و اطلاع رسانی اخبار بخش کشاورزی استان از مردم استان گلستان دعوت کرد تا با شرکت فعال در انتخابات 29 اردیبهشت ۹۶ برگ زرینی را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی به نام خود ثبت کنند.

وی افزود: توسعه گلستان بدون توجه به کشاورزی معنا و مفهومی ندارد و اشتغال استان با کشاورزی عجین شده و بدون تردید صنعت گردشگری و بازرگانی اگر با کشاورزی گره نخورد جایگاهی نخواهد داشت.

دکتر مهاجر گفت: طبق آخرین آمار 147 هزار خانوار بهره بردار کشاورزی در استان داریم بنابراین با توجه به جمعیت استان 50 درصد مردم استان درگیر کار کشاورزی هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنانش با اشاره به کمبود های آبی در گلستان گفت: سفره های زیرزمینی و آبهای سطحی ما محدود است و اگر بخواهیم تولید بیشتری داشته باشیم باید راندمان عملکرد آب را بالا ببریم.

دکتر مهاجر در خصوص توزیع کود در استان گفت: 77 هزار تن توزیع کود برای تغذیه گیاهی در سال 92 به 150 هزار تن در سال 95 افزایش یافت.

وی افزود : میزان کود پذیری گندم در استان گلستان 400 کیلوگرم است و با آزمایشی که در سال گذشته انجام شد مشخص شد هیچ گونه باقیمانده مواد شیمیایی در دانه گندم باقی نخواهد گذاشت.

دکتر مهاجر تاکید کرد: سیاست ما در سال 96 توسعه صنایع تبدیلی است. باید ارزش افزوده بوجود آوریم و باید شرایطی فراهم کنیم تا تولید متناسب با بازار باشد در غیر این صورت تولید به تنهایی عامل بازدارنده خواهد بود. بنابراین اولویت سرمایه گذاری ما در صنایع تبدیلی است.

رییس سازمان جهادکشاوزی گلستان در پایان از انجام عملیات زهکشی 32 هزار هکتار اراضی کم بازده منطقه شمال استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای مصوبه دولت یازدهم در جریان سفر سال 93 به گلستان اجرایی می شود.

دکتر مهاجر تصریح کرد: زهکشی این اراضی از مجموع 280 هزار هکتار اراضی شمال استان به نسبت مساوی در سه شهر گنبدکاووس، بندرترکمن و گمیشان درحال انجام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار