در دیدار استاندار گلستان با مدیر عامل راه آهن کشور مطرح شد؛
استاندار گلستان در دیدار با مدیر عامل راه آهن کشور ضمن تاکید بر اهمیت پروژه های ریلی در استان، توافق شد پایانه راه آهن بندر خشک اینچه برون با سرمایه گذاری راه آهن کشور انجام شود.
کد خبر: ۴۲۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 15 May 2017
استاندار گلستان  در دیدار با مدیر عامل راه آهن کشور ضمن تاکید بر اهمیت پروژه های ریلی در استان، توافق شد پایانه راه آهن بندر خشک اینچه برون با سرمایه گذاری راه آهن کشور انجام شود.
در این دیدار، دکتر حسن صادقلو، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و شرایط استان ، خطوط ریلی می توانند نقش مهمی در توسعه گلستان داشته باشند.
استاندار گلستان احداث بندر خشک در پایانه اینچه برون را عاملی موثر در اشتغال پایدار دانست و گفت: با توجه به همسایگی گلستان با کشورهای حاشیه دریای خزر و حوزه cis ، احداث بندر خشک تحولی عظیم در منطقه ایجاد خواهد کرد و افق اشتغال استان را متحول می کند.
وی اجرای راه آهن گرگان به سمت مشهد را موضوعی پراهمیت قلمداد کرد و یادآور شد: اگرچه مسائلی در مسیر اجرای این پروژه وجود دارد اما انتظار می رود راه آهن جمهوری اسلامی با اجرای این طرح در فاز گرگان به سمت گنبد کاووس و کلاله به عنوان راه آهن حومه ای گام موثری در تردد شهروندان و کاهش هزینه های آنان بردارد.
وی یادآور شد: ظرفیت دپوی تعمیر واگن های باری و مسافری که در شهرستان ترکمن وجود دارد، استعدادی در جهت اشتغال و رونق اقتصادی منطقه است که امیدواریم با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی رشد و توسعه پیدا کند.
همچنین در این دیدار رئیس هیات مدیره و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر توسعه خطوط ریلی، اظهار کرد: برای برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار قرادادی با رقم 1.2 میلیارد یورو منعقد شده و امیدواریم با این ظرفیت ، زمینه افزایش انتقال بار از شمال به جنوب کشور را فراهم آوریم.
دکتر سعید محمدزاده ، اینچه برون را ظرفیتی ارزشمند در راستای توسعه ریلی دانست و افزود: ایجاد بندر خشک و توجه به این پایانه، مکمل کریدور ترانزیتی کشور خواهد شد و راه آهن به دنبال آن است که احداث این بندر خشک را هرچه سریعتر آغاز کند.
وی با اشاره به نگاه حمایتی راه آهن نسبت به پایانه بندرخشک اینچه برون، گفت: در کلان کشور به دنبال توسعه حمل و نقل ریلی هستیم و بر این باوریم که این بندر خشک می تواند به نقطه ای مولد برای اقتصاد استان تبدیل شود.
لازم به ذکر است در پایان این دیدار پیرو مذاکرات قبلی و جلسه فعلی،توافق شد 1250 هکتار زمین متناسب با مطلعات و نقشه تهیه شده توسط راه آهن با رعایت اختیارات در قانون منطقه آزاد و با مسئولیت رفع معارضین توسط این دستگاه، به آنان واگذار شود.
همچنین راه آهن جمهوری اسلامی برنامه زمان بندی اجرای پروژه بندرخشک را به استانداری گلستان ارائه و نسبت به برگزاری مناقصه و اجرای فاز اول آن در سال 1396 اقدام نماید و در عین حال راه آهن حومه ای گرگان با توجه به تاکیدات استاندار گلستان و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی خصوصا در بخش مسافری با مطالعه مشاور شرکت زیرساخت به راه آهن و هم راهی راه آهن جمهوری اسلامی جهت مشارکت در راه اندازی قطار حومه ای در زمینه روسازی خط و تامین ناوگان ایجاد خواهد شد.
گفتنی است با توجه ظرفیت دپوی تعمیر واگن های باری و مسافری در بندر ترکمن راه آهن جمهوری اسلامی ایران با هدف افزایش اشتغال و رونق اقتصادی موضوع افزایش ظرفیت این واحد را مورد بررسی و اقدام قرار می دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار