مدیرکل تعاون کار گلستان خبر داد:
مدیرکل تعاون کار گلستان خبر داد: آغاز ثبت نام دانش آموختگان دانشگاهی در طرح کارورزی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان از آغاز ثبت نام فارغ التحصیلان دانشگاهی متقاضی شغل در طرح کارورزی خبر داد.
کد خبر: ۴۲۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 14 May 2017
مدیرکل تعاون کار گلستان خبر داد: آغاز ثبت نام دانش آموختگان دانشگاهی در طرح کارورزی
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان از آغاز ثبت نام فارغ التحصیلان دانشگاهی متقاضی شغل در طرح کارورزی خبر داد.

دکتر سعید مازندرانی گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی متقاضی طرح کارورزی می توانند از امروز با مراجعه به سایت https://karvarzi.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام و پیگیری مراحل آن اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان کارورزی پس از مطالعه توافق نامه و اطلاع ازشرایط کارورزی، فرم ثبت نام خود را تکمیل و از طریق https://karvarzi.mcls.gov.ir/login.aspx وارد سامانه شوند تا پیگیر مراحل ثبت نام خود باشند.

مازندرانی هدف از اجرای طرح کارورزی را افزايش قابليت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طريق انتقال مهارت و تجربه در محيط كار و فراهم کردن زمينه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادي عنوان و اظهار کرد: ايجاد انگيزه كارآفريني و كسب و كار در دانش آموختگان و ارتقاء اخلاق و صلاحيت حرفه اي دانش آموختگان از دیگر اهدافی است که ما در این طرح به دنبال آن هستیم.

وی تاکید کرد: كليه دانش آموختگان دانشگاهي بيكار متقاضي تحت پوشش اين طرح مي باشند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص شرایط سنی استفاده از این طرح گفت: برای دارندگان مدرک کاردانی حداكثر 27 سال، 30 سال براي مقطع تحصيلي كارشناسي، 33 سال براي مقطع تحصيلي كارشناسي ارشد و 37 سال براي مقطع تحصيلي دكتري برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: طول دوره خدمت نظام وظيفه به حداكثر سن متقاضیان اضافه مي شود و ايثارگران و افراد تحت پوشش سازمانهاي حمايتي نیز 5 سال به حداکثر سن آنان لحاظ مي گردد.

مازندرانی سپري شدن حداقل 6 ماه و حداكثر 3 سال از تاريخ اخذ مدرك دانشگاهي را یکی از الزامات ثبت نام در این طرح عنوان کرد و افزود: دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت و عدم سابقه شركت در دوره كارورزي از دیگر شرایط متقاضیان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: واحد پذيرنده به منظور جذب كارورز بايد داراي مجوز فعاليت از دستگاه مجري و مجوز آموزش مهارتي از سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر اینکه واحد پذيرنده به ازاي هر 3 نفر شاغل بيمه شده، صرفاً مجاز به پذيرش يك نفر كارورز مي باشد، گفت: چنانچه واحد پذيرنده كمتر از 3 نفر شاغل بيمه شده داشته باشد، صرفاً مجاز به پذيرش يك نفر كارورز مي باشد.
وی یادآور شد: واحد پذيرنده اي كه داراي پروانه كسب مي باشند حداقل بايد 2 سال از تاريخ صدور آن گذشته باشد.

طرح کارورزی سال گذشته به صورت پایلوت در استان گلستان انجام گرفت و طی آن 547 نفر کارورز در کارگاه ها مشغول به کار شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار