رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در نخستین نشست خبری بخش صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در سال 96 گفت: رشد بخش صنعت از 10.5- درصد در سال 91 در پاییز 95 به 6.8+ درصد رسیده است.
کد خبر: ۴۲۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 14 May 2017
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در نخستین نشست خبری بخش صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در سال 96 گفت: رشد بخش صنعت از 10.5- درصد در سال 91 در پاییز 95 به 6.8+ درصد رسیده است.

حسینقلی قوانلو در نخستین نشست خبری بخش صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در سال 96 که با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان، معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از اصحاب رسانه استان گلستان در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان برگزار گردید ، گفت: بر اساس آمار مرکز آمار ایران ، بخشهای مختلف کشور در طول دولت یازدهم رشد چشمگیری داشته اند ، که از آن جمله می توان به رشد بخش صنعت اشاره نمود که از10.5- درصد در سال 91 به6.8+ درصد در پاییز سال 95 رسیده است.

قوانلو افزود: بر اساس این آمار رشد بخش نفت و گاز نیز از 47.2- درصد در سال 91 به 85.4 درصد در پاییز 95 رسیده است .

وی با اشاره به اجرای طرح رونق تولید توسط دولت در سال گذشته که با هدف تقویت تولید داخلی و افزایش اشتغال اجرا گردید ، گفت : از محل اجرای این طرح در سال 95 تعداد 404 واحد و طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد استان ، بالغ بر 465 میلیارد تومان تسهیلات دریافت نمودند ، که با احتساب مبلغ 247 میلیارد تومانی که بانکها از محل سایر منابع بانکی خود به 253 واحد تولیدی تسهیلات ارائه نمودند ، جمعا 657 واحد و طرح تولیدی بالغ بر 712 میلیارد تومان تسهیلات دریافت نموده اند ، که شاهد تاثیرات آن در بخش های تولیدی استان بودیم .

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، عملکرد استان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در سال گذشته بسیار خوب بود به نحوی که در پرداخت تسهیلات رونق تولید استان گلستان در جایگاه هفتم کشور قرار گرفت ، که البته با توجه به تعداد واحدهای صنعتی و منابع بانکی موجود در استانها ، در واقع جایگاه ما اول کشور بوده است .

قوانلو افزود: البته این موفقیت در سایه حضور مستمر شخص استاندار  در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و پیگیری های ایشان و سایر مسئولین استانی بدست آمده است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار