نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی :
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی با قدردانی از توجه ویژه دولت یازدهم در سال های اخیر به بخش کشاورزی، بر توجه بیشتر مسئولان گلستان و شهرستان برای رفع مسائل این حوزه تاکید کرد و گفت: این مشکلات در دو بخش تاریخی و جاری قابل بررسی است.
کد خبر: ۴۲۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 14 May 2017
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی با قدردانی از توجه ویژه دولت یازدهم در سال های اخیر به بخش کشاورزی، بر توجه بیشتر مسئولان گلستان و شهرستان برای رفع مسائل این حوزه تاکید کرد و گفت: این مشکلات در دو بخش تاریخی و جاری قابل بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرجه طیار روز یکشنبه در جلسه شورای کشاورزی گنبدکاووس با انتقاد از مشکلات بخش کشاورزی گلستان و این شهرستان و تاکید بر تلاش مضاعف مدیران برای رفع آن اظهارداشت: به روز نبودن امکانات و تجهیزات کشاورزی، هزینه های بالای تولید، کوچک بودن اراضی و کند بودن عملیات زهکشی اراضی کم بازده ازمشکلات تاریخی بخش کشاورزی استان و گنبدکاووس است. 
وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از موفقیت های این بخش طی این سال ها، مرهون تلاش و زحمت قشر کشاورز بوده است، افزود: خام فروشی، فعال نبودن صنایع تبدیلی، خشکسالی و کمبود منابع آبی نیز از معضلات امروزی این بخش است. 
طیار با اشاره به درپیش بودن فصل برداشت محصولات گندم، جو و کلزا، تصریح کرد: امسال برای رفع مشکلات و کمبودهای فصل برداشت سال قبل مثل تاخیر در پرداخت بهای محصول و ضعف در نظارت بر قیمت حمل و نقل بار تلاش شود. 
نماینده گنبدکاووس درمجلس؛ پیگیری حق آبه استان گلستان از سد شیرین دره خراسان شمالی، احداث سد چایلی، تخصیص اعتبارات بخش کشاورزی متناسب با وسعت و تولید محصولات و تشکیل شرکت تعاونی حوزه آب بندان بی بی شیروان و ترمیم این آب بندان را از دیگر نیازهای بخش کشاورزی شهرستان بیان کرد. 
وی ادامه داد که به عنوان نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی این مسائل را پیگیری کرده و مسئولان نیز موظفند با استفاده از ظرفیت های موجود درحد توان در رفع مشکلات اهتمام ورزند. 
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز با تایید سخنان نماینده مردم شهرستان درحوزه مسائل و مشکلات بخش کشاورزی، گفت: با وجود اقدامات خوب دولت برای رفع این مشکلات مثل زهکشی اراضی کم بازده، مبارزه با آفات و توجه به سیستم های آبیاری نوین، اما بخش کشاورزی نیاز به توجه بیشتر دارد. 
عبدالقدیر کریمی همچنین بااشاره به ظرفیت های خوب گنبدکاووس دربخش کشاورزی بویژه تولید گندم و نیز سهم 50 درصدی شهرستان در صادرات کالا از گلستان، افزود: شرایط برای برداشت و خرید محصولات پاییزه (گندم، جو و کلزا) در گنبدکاووس فراهم است. 
به گزارش ایرنا، غلامعلی نورا مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز گزارشی از آخرین وضعیت مزارع گندم، جو و کلزا ارائه داد و گفت: برنامه ریزی لازم برای خرید این محصولات در شهرستان انجام شده است. 
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و با 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از قطب های تولیدات کشاورزی استان به شمار می رود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار