در دولت تدبیر و امید
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی گفت که طی سه سال از فعالیت دولت تدبیر و امید 45 هزار واحد مسکن به جامعه هدف زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور واگذار شده است.
کد خبر: ۴۲۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 10 May 2017
 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی گفت که طی سه سال از فعالیت دولت تدبیر و امید 45 هزار واحد مسکن به جامعه هدف زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا انوشیروان محسنی بند پی روز چهارشنبه در نشستی خبری در گرگان، اظهار داشت: این در حالی است که طی هشت سال قبل آن، 35 هزار واحد مسکن به خانواده های زیر پوشش واگذار شده بود.
وی با بیان اینکه اکنون نیز این سازمان واگذاری واحدهای مسکونی به افراد زیرپوشش را از طریق منابع مختلف در دست اقدام دارد، گفت: ساخت 55 هزار واحد مسکونی برای خانواده های تک نفره و زنان سرپرست خانوار در دست اجرا است.
محسنی بندپی افزود: علاوه بر این برای خانواده های دارای دو معلول و یا بیشتر زیر پوشش بهزیستی نیز ساخت یا خرید مسکن با همکاری بنیاد مستضعفان، نیکوکاران مسکن ساز و بهزیستی در دست اقدام است.
به گفته وی؛ تاکنون 11 هزار نفر برای استفاده از مزایای مسکن ویژه خانواده های دارای دو معلول یا به بالا در سطح کشور در سامانه بهزیستی ثبت نام کرده اند.

* ایجاد 157 هزار شغل برای معلولان طی سه سال اخیر
رئیس بهزیستی کشور با بیان اینکه ایجاد فرصت شغلی برای جامعه هدف یکی ازاولویت های این سازمان به شمار می رود ، گفت که دولت تدبیر و امید طی سه سال اخیر توانسته با مشارکت دستگاه های مرتبط برای 157 هزار نفر زیر پوشش این سازمان در سطح کشور اشتغالزایی کند.
محسنی بند پی افزود: از این تعداد 48 هزار شغل ایجاد شده در سال 95 بوده است.
وی اضافه کرد: اکنون نیز طرح تامین مالی برای زنان سرپرست خانوار، پرداخت بیمه کارفرمایی، پرداخت تسهیلات بانکی با سود کم، حمایت مالی از بنگاه های اقتصادی و صدور مجوز برای مراکز مردم نهاد غیر دولتی از جمله برنامه های سازمان بهزیستی برای ایجاد فرصت شغلی جامعه هدف است که با جدیت پیگیری می شود.

* افزایش مستمری خانواده های زیر پوشش بهزیستی 
وی گفت: با پیشنهاد دولت و مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم، حقوق خانواده های تک نفره زیرپوشش 195 هزار تومان، دو نفره 250 هزار تومان، سه نفره 325 هزار تومان، چهار نفره 418 هزار تومان و بیش از چهار نفر 465 هزار تومان تعیین شده است.
معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این در حالی است که تا قبل از این، خانوار های تک نفره، دو، سه ، چهار و بیش از آن به ترتیب 53، 61، 71، 81 و 100 هزار تومان مستمری دریافت می کردند. 

*مبلمان شهری نامناسب برای معلولان 
رئیس سازمان بهزیستی گفت: مبلمان شهری ما هنوز هم نتوانسته با عنوان یک فرهنگ جای خود را برای پذیرش معلولان جهت تردد بدون مشکل در سطح شهرها باز کند.
وی افزود: سازمان بهزیستی پیگیر است تا طرح پیشنهادی را از طریق دولت در جهت حمایت از حقوق معلولان اجرایی کند که در آن با هدف مناسب سازی مکان های عمومی و ساختمان های دولتی؛ شهرداریها و دهیاری ها مکلف شوند که در صورت اجرای این طرح، پایان کار صادر کنند.
به گفته وی؛ در جشنواره شهید رجایی نیز 15 نمره ارزیابی عملکرد دستگاه ها به مناسب سازی ساختمان ها به منظور رفاه معلولان اختصاص دارد.
وی افزود: اکنون در بخش مناسب سازی ساختمان های دولتی برای تردد راحت معلولان، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدامات مطلوبی داشته اند.
به گزارش ایرنا از سازمان بهزیستی، یک میلیون و 315 هزار نفر در کشور از خدمات این سازمان استفاده می کنند.

*راه اندازی140 اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار
محسنی بند پی همچنین گفت که 140 اورژانس اجتماعی امسال در 140 شهر بالای 40 هزار نفر راه اندازی می شود.
به گفته وی؛ فعالیت اورژانس اجتماعی بیشتر در جهت رفع بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، مشاوره به موقع، ممانعت از تشدید آسیب ها و ارائه آموزش لازم در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

*اجرای طرح نظام مراقبت های اجتماعی در حوزه دانش آموزان 
رئیس سازمان بهزیستی گفت که اکنون طرح نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان با هدف توانمند سازی این قشر در حوزه مقابله با تهدیدات آسیب های اجتماعی در دست اجرا است.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی قوه قضائیه، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و انتظامی از جمله دستگاه ها و نهادهایی هستند که مشارکت دارند.
به گفته وی؛ تاکنون 23 بسته آموزشی درحوزه مددکاری و 32 بسته آموزشی در حوزه حمایت های روانی برای مخاطبان شامل دانش اموزان، معلمان، خانواده ها و کارشناسان تدوین شده است.

*گروه های سلامت روان بهزیستی در حادثه پلاسکو خوب عمل کردند
محسنی بندپی در بخش دیگری از این نشست خبری افزود: گروه های سلامت روان بهزیستی در حادثه پلاسکو تهران خیلی خوب عمل کردند.
وی گفت: در حادثه معدن آزادشهر نیز یک گروه از تهران و دو گروه از شهرهای گلستان به محل حادثه اعزام و مشغول ارائه خدمات به خانواده های حادثه دیده هستند.
رئیس سازمان بهزیستی با تسلیت جان باختن شماری از معدنچیان استان گلستان در این حادثه، اظهار داشت: یکی از اهداف سفر به این استان نیز ارزیابی عملکرد گروه های سلامت روانی اعزامی به محل حادثه است.
به گزارش ایرنا حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر که ظهر چهارشنبه گذشته رخ داد منجر به جانباختن 43 تن شد که هنوز پیکر یکی از معدنکاران از زیر آوار خارج نشده است.
این حادثه همچنین افزون بر 73 مصدوم داشت.
محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی در سفر به گلستان ضمن حضور در همایش مسئولان روابط عمومی ادارات کل بهزیستی استان ها، راه‎اندازی 5 اورژانس اجتماعی در استان را بررسی و در آئین افتتاح طرح غربالگری ژنتیکی ازدواج به منظور پیشگیری از معلول زایی و رونمایی از مرکز توان‎بخشی حوزه شهری و کلنگ زنی ساخت شیرخوارگاه در این استان شرکت کند.
استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار