مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بابیان این نکته که پیشگیری از جرائم نقش به سزایی در کاهش منکرات دارد، گفت: نقش رسانه‌ها در اشاعه این فرهنگ انکارناپذیر است.
کد خبر: ۴۲۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 08 May 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بابیان این نکته که پیشگیری از جرائم نقش به سزایی در کاهش منکرات دارد، گفت: نقش رسانه‌ها در اشاعه این فرهنگ انکارناپذیر است.

 حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در نخستین جلسه کارگروه رسانه و تبلیغات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، افزود: پرداختن رسانه‌ها به بخش پیشگیری از جرائم انتخاباتی به ارتقا سطح فرهنگ عمومی کمک زیادی می‌کند.

وی با اعلام این نکته که پیشگیری از جرائم انتخاباتی به‌عنوان یک شاخص ارزیابی رسانه‌ها به شمار می‌رود، افزود: این موضوع از منظر دیگر به‌عنوان یک شاخص امربه‌معروف و نهی از منکر می‌تواند ارزیابی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه نقش رسانه‌ها برای مشارکت مردم در انتخابات را غیرقابل‌انکار دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مؤثری برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند و به‌عنوان پشتوانه‌ای برای نظام تلقی می‌شوند.

وی اظهار کرد: انعکاس برخی از موضوعات در رسانه‎ها می‎تواند جرم تلقی شود و اشاعه منکر، خود یک منکر است و اشاعه جرم هم در رسانه‎ها جرم تلقی می‎شود.

این مسئول استانی افزود: چنانچه کاندیدای شورای اسلامی شهر یا ریاست جمهوری تخلفی انجام داد نباید این تخلف رسانه‌ای شود چراکه همین امر موجب تبلیغ برای فرد خاطی می‌شود.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه تخلف را با عکس شطرنجی به‌گونه‌ای که خیلی قابل‌شناسایی نباشد، رسانه‌ای کنند و حتی در مواردی می‌توانند تخلف را گوشزد و راهکارهای قانونی و شیوه درست آن را ارائه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه یادآور شد: در زمان تبلیغات، چاپ رپورتاژ و آگهی از کاندیداهای شورای شهر در رسانه‌ها جرم تلقی نمی‎شود ولی خارج از محدوده زمانی تبلیغات جرم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار