رئیس جمهوری:
دکتر روحانی رئیس جمهوری گفت: معادن فاقد امکانات و تجهیزات ایمن و کافی با هدف جلوگیری از بروز اتفاقات و حوادثی مانند انفجار معدن آزادشهر، باید تعطیل شود.
کد خبر: ۴۲۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 07 May 2017
دکتر روحانی رئیس جمهوری گفت: معادن فاقد امکانات و تجهیزات ایمن و کافی با هدف جلوگیری از بروز اتفاقات و حوادثی مانند انفجار معدن آزادشهر، باید تعطیل شود.

دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در جمع خانواده‌های کارگران مصدوم و حادثه دیده معدن آزادشهر در شرق استان گلستان، اظهار کرد: یکی از موارد مهم در جلوگیری از بروز این گونه حوادث، نظارت دائمی بر نحوه و چگونگی فعالیت این گونه معادن است. 

وی با ابراز همدردی با خانواده جانباختگان این حادثه گفت: پیگیری حقوق کارگران جانباخته و مصدوم این حادثه بر عهده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. 

رئیس جمهوری افزود: خواسته همه مسئولان و شما داغدیدگان، جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در کشور است که به عنوان یک وظیفه مهم، برای رسیدن به این هدف تلاش می کنیم. 

دکتر روحانی ادامه داد: تاکنون 22 معدنچی در این حادثه جان خود را از دست داده اند که حتی اگر تعداد جانباختگان یک نفر هم بود تحمل آن برای ما دشوار است. 

وی اضافه کرد: آن چه مشخص و مورد نظر مردم و مسئولان بوده، مشخص شدن مقصر یا مقصران این حادثه تلخ است. 

رئیس جمهوری بیان کرد: نکته مهم و مورد نظر دولت برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه در کشور ، نظارت بیشتر و مستمر است. 

دکتر روحانی همچنین اظهارداشت: در منشور حقوق شهروندی که چندی پیش به همه ارگان ها ابلاغ شد ، برخورداری از محیط سالم و امن به عنوان حق هرشهروند ایرانی مورد تاکید قرار گرفت. 

رئیس جمهوری بر پیگیری مشکلات معدنچیان آسیب دیده این حادثه تاکید کرد و گفت: به استاندار دستور دادم با همه خانواده های عزیز از دست داده این حادثه به صورت مجزا دیدار کند و با حضور در منزل همه آنها، مشکلات آنان را شنیده و برای حل آن اقدام کند.

دکتر روحانی بیان کرد: نظارت بیشتر و مستمر برمعادن سراسر کشور ضروری است تا از به خطر افتادن جان شهروندان ایرانی جلوگیری شود. 

رئیس جمهوری گفت که چندی قبل از کارخانه شیشه ای بازدید کردم که بیشتر از یک ساعت نتوانستم آن محیط را تحمل کنم.

وی افزود: باید از تکنولوژی روز استفاده کنیم و اگر جایی امکانات ندارد و امن نیست باید کار در آن را متوقف کنیم و نگذاریم فعالیت آن واحد صنعتی ادامه پیدا کند. 

دکتر روحانی گفت: هر حادثه ای که در کشور پیش آید مردم ما در کنار مصیبت دیدگان هستند و برای همه ما بسیار سخت است و جان یک انسان قابل جبران نیست.

رئیس جمهوری افزود: وقتی عزیزی از دست می رود هیچ کس نمی تواند آن را جبران کند و تنها خداوند است که می تواند اجر بی پایان دهد.

رییس جمهوری با بیان اینکه نقصان مالی را می توان جبران کرد،ولی نقصان جانی قابل جبران نیست، افزود : غم از دست دادن عزیزان تا سال های سال در دل خانواده ها می ماند و همه مسئولان و مردم از رهبر معظم انقلاب تا همه مسئولان و نمایندگان در غم شما شریک و سهیم هستند.

در پی حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که مقارن ظهر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، علاوه بر مصدومیت 73 نفر از کارگران معدن، 35 نفر محبوس شدند که تاکنون پیکر 22تن از معدن خارج شده است و تلاش برای مشخص شدن وضعیت 13 معدنکار همچنان ادامه دارد.

شهرستان آزادشهر با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار