معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان :
معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: عملیات آوار برداری معدن زمستان یورت آزادشهر و اقدامات امداد و نجات بدون وقفه توسط نیروهای متخصص درحال انجام است.
کد خبر: ۴۱۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 07 May 2017
 معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: عملیات آوار برداری معدن زمستان یورت آزادشهر و اقدامات امداد و نجات بدون وقفه توسط نیروهای متخصص درحال انجام است.

رضا مروتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تیم های تخصصی حاضر درمحل معدن درقالب چند نوبت کاری و به صورت شبانه روزی مشغول آوار برداری های ناشی از ریزش تونل این معدن هستند.
وی با سخت، حساس و تخصصی دانستن کار در معدن، گفت: عملیات آوار برداری با دقت در حال انجام است، ضمن اینکه برای جلوگیری از ریزش مجدد عملیات پایدار سازی سقف معدن نیز انجام می شود.
مروتی درپاسخ به میزان پیشرفت فیزیکی کار آوار برداری و زمان احتمالی رسیدن به 13 کارگر محبوس شده در معدن، اضافه کرد: چون حجم ریزش ها مشخص نیست، نمی توان پیشرفت کار را به صراحت بیان کرد. 
وی تصریح کرد: کم بودن عرض تونل، احتمال ریزش های مجدد و نیز تخصصی بودن کار سبب شده تا عملیات آوار برداری با سرعت پایین اما به صورت مستمر از سوی نیروهای متخصص انجام شود.
معاون عمرانی استاندار گلستان درخصوص آخرین وضعیت عملیات حفر 'دی بل' (تونل) فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده نیز گفت: پیشرفت کار در حفر این دی بل نیز خوب اما کند است زیرا به مرحله ای رسیده که امکان کار فقط برای یک نفر فراهم است.
مروتی افزود: مشکل دیگر درحفر این دی بل جاری شدن باریکه ای از آب بوده که کار را سخت تر کرده است. 
وی ابراز امیدواری کرد با انجام عملیات امداد و نجات که توسط نیروهای حاضر در معدن درحال انجام است، به نتایج خوبی در ساعات آینده برسیم.
مروتی درخصوص آخرین آمار جانباختگان معدن زمستان یورت آزادشهر نیز گفت: تاکنون پیکر 22 جانباخته این حادثه به خارج از معدن منتقل شده است.
به گزارش ایرنا، درپی حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که مقارن ظهر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، علاوه بر مصدومیت 73 نفر از کارگران معدن، 35 نفر محبوس شدند که تلاش برای مشخص شدن وضعیت 13 معدنکار همچنان درحال انجام است.
معدن زغال سنگ آزادشهر بخشی از معادن زغال سنگ البرز شرقی می باشد که درفاصله 90 کیلومتری از مرکز استان گلستان واقع است.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار