مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از فعالیت ۵۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 26 April 2017
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از فعالیت ۵۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد.

سعید مازندرانی با بیان اینکه هم‌اکنون گلستان ۲۵۰ هزار کارگر بیمه‌شده تأمین اجتماعی دارد، اظهار کرد: درمجموع ۵۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در گلستان فعالیت می‌کنند که چهار انجمن صنفی کارفرمایی، چهار انجمن صنفی کارگری و هفت شورای کارگری در کارخانه‌ها در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون پنج مجموعه فرهنگی – ورزشی مختص کارگران در استان فعال است.

مازندرانی خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ حدود هفت هزار و ۱۶۳ شکایت در جامعه کارگری استان داشتیم که این رقم در سال گذشته کاهش‌یافته و به ۶ هزار و ۸۲۳ مورد رسید.

سازش ۴۵ درصد از اختلاف جامعه کارگری و کارفرمایی

وی بیان کرد: با برگزاری دوره‌های مشاوره و توجیهی در گلستان، ۴۵ درصد از اختلافات کارگر و کارفرمایی استان در سال گذشته سازشی حل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین گفت: در سال ۹۴ پنج هزار و ۸۰۰ کارگر اخراج شده بودند که آمار اخراجی‌های سال گذشته ۸۰۰ مورد کاهش یافت.

به گفته مازندرانی هم‌اکنون چهار هزار نفر در گلستان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و در سال گذشته بیمه بیکاری سه هزار و ۲۳۳ نفر که شاغل بوده‌اند، قطع شد.

وی همچنین از برگزاری ۱۷۰ برنامه در هفته کار و کارگر در گلستان خبر داد و اضافه کرد: در این هفته ۲۶ برنامه استانی و ۱۴۴ برنامه شهرستانی برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: تلاش کردیم این برنامه‌ها درون‌زا باشد و جامعه کارگری گلستان به‌طور خودجوش و با کمک کارفرمایان و تشکل‌های کارگری این برنامه‌ها را اجرا کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار