مدیر جهاد کشاورزی علی‌آبادکتول گفت:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول گفت: بیماری فوزاریوم خوشه یکی از بیماری‌های بسیار مهم در استان گلستان علی‌الخصوص در شهرستان علی‌آبادکتول است.
کد خبر: ۴۱۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 26 April 2017
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول گفت: بیماری فوزاریوم خوشه یکی از بیماری‌های بسیار مهم در استان گلستان علی‌الخصوص در شهرستان علی‌آبادکتول است.

سید صمد ضیایی صبح امروز امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بیماری فوزاریوم خوشه یکی از بیماری‌های است که در استان گلستان به ویژه شهرستان علی‌آبادکتول  بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: درصورتی که کشاورزان بیماری فوزاریوم خوشه را نادیده بگیرند منجر به خسارات بالایی در سطح مزارع خواهد شد.

* کشاورزان معمولی‌کار باید در یک نوبت از مبارزه شیمیایی انجام دهند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول با بیان اینکه در مرحله داشت زراعت گندم قرار داریم، ابراز کرد: اکنون زمان ظهور خوشه است که این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در مرحله برداشت شاهد سبزینگی گندم را خواهیم داشت.

ضیایی اذعان کرد: کشاورزانی که مزارع تکثیری دارند باید در مزارع خود طی دو نوبت علیه بیماری خوشه به ویژه فوزاریم خوشه مبارزه شیمیایی انجام دهند و این کار را با راهنمایی‌هایی که از مرکز خدمات جهادکشاورزی و کلینیک‌های گیاهپزشکی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان معمولی‌کار باید در یک نوبت از مبارزه شیمیایی انجام دهند زیرا بیماری فوزاریوم خوشه یکی از بیماری‌های مهم محسوب می‌شود و می‌تواند خسارات زیادی را به مزارع وارد کند.

*کشاورزان بیماری فوزاریوم خوشه را جدی بگیرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول گفت: برای کشاورزان گندم‌کار معمولی‌کار که باید یک نوبت سم‌پاشی در مزارع خود انجام دهند بهترین زمان برای مبارزه علیه بیماری فوزاریوم خوشه 30 الی 40 درصد ظهور خوشه است.

ضیایی افزود: کشاورزان تکثیری‌کار باید در مرحله دوم 10 لغایت 14 روز بعد از مرحله اول مبارزه شیمیایی را علیه بیماری فوزاریوم خوشه انجام دهند.

وی بیان داشت: با توجه به بارندگی‌های خوبی که در سطح استان گلستان شاهد بودیم ممکن است در برخی از نواحی استان بارشی اتفاق نیافتاده باشد که توصیه می‌کنیم کشاورزان نسبت به آبیاری مزارع خود اقدام کنند و کشاورزانی که بارش باران خوبی را در مزارع خود تجربه کردند بیماری فوزاریوم خوشه را جدی بگیرند تا شاهد افزایش عملکرد در واحد سطح باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار