مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری که همان «اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال» است، اشاره کرد و گفت: این اداره کل اقدامات قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۴۱۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 26 April 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری که همان «اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال» است، اشاره کرد و گفت: این اداره کل اقدامات قابل توجهی داشته است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ٩٦، افزود: گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی و شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های این اداره کل است.

وی بابیان این نکته که گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی به‌عنوان برنامه هفتم ملی اقتصاد مقاومتی است که برش استانی آن تهیه و به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید، اظهار کرد: تلاش شده تا از ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی در این برنامه استفاده شود.

حجت‌الاسلام فضیلت شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان برنامه هشتم ملی اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: برگزاری جشنواره تئاتر، شعر، تجسمی و.. با موضوع اقتصاد مقاومتی در قالب برش استانی برنامه از دیگر اقدامات این طرح است.

به گفته وی در این راستا، اقداماتی همچون برگزاری کارگاه‌های آموزشی الزامات اقتصاد مقاومتی، اقدام به تهیه نمایش با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تهیه فیلم مستند ١٠ دقیقه‌ای، برگزاری و حمایت از برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، رسانه‌ای در بخش‌های تئاتر، شعر، موسیقی، هنرهای تجسمی، خوشنویسی و ایجاد فروشگاه مجازی صورت گرفته است.
وی در توضیح طرح اقتصاد مقاومتی یادآور شد: این طرح یک برنامه مدون است که بر مبنای برنامه ٧و٨ ملی اقتصاد مقاومتی برش استانی آن تدوین و تصویب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هدف از اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با رعایت الزامات آن یعنی دانش بنیانی، درون زایی، برونگرایی، عدالت محوری و مردم محوری را توجه به تولیدات داخلی، تغییر الگوی مصرف و خودکفایی دانست و افزود: این طرح تأکید بر استقلال و خودکفایی هر بخشی دارد.

وی در خاتمه اظهار کرد: هنرمندان می‌توانند در برنامه اقتصاد مقاومتی با هنرو استعداد خود و آموزش‌هایی که از طریق اداره کل به آن‌ها داده می‌شود به‌جایی برسند که از تولیدات خود در راستای درآمدزایی در تمامی حوزه های فعالیتی بهره ببرند.

گفتنی است نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ٩٦ با حضور استاندار گلستان و سایر مدیران دستگاه های اجرایی با موضوع اقتصاد مقاومتی در استانداری گلستان برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار