رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان خبر داد:
طرح نظارتی پایش نوروز 1396 با تعداد 16 هزار و 273 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان و بازرسین اتاق اصناف در سراسر استان پایان یافت.
کد خبر: ۴۱۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 26 April 2017
طرح نظارتی پایش نوروز 1396 با تعداد 16 هزار و 273 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان و بازرسین اتاق اصناف در سراسر استان پایان یافت.

علي اصغر اصغري مشاور رئيس و رئیس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اهميت حضور بازرسان در سطح بازار و مطلوب دانستن روند بازرسي ها ، عملكرد آنها را در برقراري ثبات و امنيت در بازار و ايجاد فضاي رواني آرام در جامعه بخصوص در ایام پایانی سال بسيار موثر و مفيد دانست.

وي با تاًکید بر اولویت رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی در مرکز استان و شهرستان های تابعه، با ارائه گزارشی از عملکرد و آمار پرونده های تشکیل شده برای متخلفان اقتصادی در ایام اجرای طرح پایش نوروز گفت، در این طرح که بیش از یک ماه به طول انجامید و از ابتدای اسفند سال 1395 آغاز و تا فروردین ماه سال جاری ادامه داشت , تعداد 16273 مورد بازرسي از واحدهاي صنفي، توليدي و خدماتی در سطح استان بعمل آمد كه تعداد 7508 مورد بازرسی توسط بازرسان این سازمان و تعداد 8765 مورد بازرسی نیز توسط بازرسین اتاق اصناف صورت گرفت.

مشاور رئیس سازمان همچنین با توجه به اولویت گزارشات دریافتی و بر اساس نیاز اصلی شهروندان در این ایام بیشترین آمار بازرسیها را به ترتیب از واحدهای صنفی پوشاک و کیف و کفش، شیرینی جات، آجیل و خشکبار، غلات، قند و شکر، مواد لبنی و مواد پروتئینی عنوان نمود.

وی افزود، از کل تعداد بازرسیهای بعمل آمده توسط بازرسان تعداد 640 واحد متخلف در سطح استان شناسايي و پرونده تخلف آنها به ارزش 2 میلیارد و 434 ميليون و 355 هزار و 225 ريال تشكيل و جهت صدور راي نهايي به اداره کل تعزيرات استان   و ادارات تعزیرات حكومتي شهرستان های تابعه ارسال گرديد.

اصغري همچنین اشاره داشت كه بيشترين پرونده کشف تخلفات در اين طرح به ترتیب مربوط به شهرستانهاي گنبد و گرگان با موضوع گرانفروشي ، عدم درج اتیکت قيمت و کم فروشی بوده است و همچنین بیشترین ارزش ریالی تخلفات مکشوفه مربوط به پرونده های شهرستان گرگان میباشد .

در همین راستا ایشان خواستار برنامه ریزی دقیق تر در امر آموزش و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم از سوی اتاق های اصناف شهرستانها برای واحدهای صنفی و تولیدی مورد نظرگردید.

این مقام مسئول در ادامه از تمامی شهروندان محترم و تشکل های مردمی , خواست تا در صورت مشاهده ي هر گونه تخلفات اقتصادی   از واحدهاي صنفی و صنعتی ، موارد را سريعاً از طريق تلفن 124 گزارش نموده و همچنين نظرات ،پيشنهادات و انتقادات خود را از طريق ستاد خبري كليه ادارات سازمان صنعت،معدن و تجارت در سطح استان و ادارات شهرستانهای تابعه ارائه نمایند تا هرچه بيشتر موجبات ارتقائ سطح كيفي در ارائه خدمت به مردم شريف استان فراهم گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار