استاندار گلستان در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی؛
استاندار گلستان با اشاره به اهمیت فرهنگ در مباحث اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بسته های فرهنگی توسط دستگاه های مرتبط باید با هدف ترغیب در تولید و اشتغال ایجاد شوند.
کد خبر: ۴۱۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 24 April 2017
 استاندار گلستان با اشاره به اهمیت فرهنگ در مباحث اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بسته های فرهنگی توسط دستگاه های مرتبط باید با هدف ترغیب در تولید و اشتغال ایجاد شوند.

دکتر حسن صادقلو در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال 96، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت باب الحوائج، امام موسی کاظم(ع)، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مسئله مستمر در زمان است و در مباحث فرهنگی نیز باید گفتمان سازی پیرامون آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دو بخش از برنامه ملی اقتصاد مقاومتی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه های فرهنگی مربوط می شود، گفت: فرهنگ سازی و گفتمان سازی در قالب برنامه هفتم و نیز شفاف سازی و سالم سازی در قالب برنامه هشتم ملی اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه یک اداره یا دستگاه نیست بلکه تمامی دستگاه های ذیربط باید بسته فرهنگی اقدامات خود را داشته باشند.

قائم مقام شورای فرهنگ عمومی استان افزود: شعار سال گذشته یعنی «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» شعاری کلی تر و شعار سال جاری«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» سرفصلی اختصاصی تر است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و باید فرهنگ سازی در مسیر تولید و اشتغال بصورت جدی دنبال شود.
استاندار گلستان نقش دانشگاه ها را در تولید و اشتغال را ویژه دانست و یادآور شد: باید تولیدات علمی و پژوهشی دانشگاه ها به گونه ای باشد که بخش خصوصی از آن بهره مند شود و در عین حال بخش خصوصی نیز نباید خود را بی نیاز از پژوهش در مسیر تولید احساس کند.
دکتر صادقلو تاکید کرد: دانشگاه باید برابر نیاز جامعه به تولید علم و پژوهش بپردازد و در مسیر گسترش رشته ها با هدف رفع بیکاری اقدام کند.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد گفتمان و فرهنگ سازی از ظرفیت های هنری از جمله مسائلی است که باید مورد توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.
لازم به ذکر است نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با برنامه های اقتصاد مقاومتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از این اقدامات ارائه کرد و افزود: گلستان جزء 7 استانی است که براش اقدامات خود را تهیه کرده است.
به گفته علی اصغر فضیلت در این راستا اقداماتی همچون برگزاری کارگاه های آموزشی، سفارش تهیه نمایش با محوریت اقتصاد مقاومتی، تهیه فیلم مستند 10 دقیقه ای، برگزاری و حمایت از برگزاری رویدار های فرهنگی، هنری، رسانه ای در بخش های تئاتر، شعر، موسیقی، هنرهای تجسمی، خوشنویسی و ایجاد فروشگاه مجازی صورت گرفته است.
گفتنی است در این جلسه اعضای حاضر نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون موضوع جلسه ارائه کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار