قائم مقام ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان؛
قائم مقام ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان گفت؛ استفاده از بودجه و امکانات عمومی برای تبلیغ یا تخریب نامزدها جرم است و با متخلفان برخورد قانونی می شود .
کد خبر: ۴۱۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 22 April 2017
سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان صبح امروز در دادگستری کل استان تشکیل شد ، چارچوب تبلیغات کاندیداها به ویژه در فضای مجازی محور این جلسه بود.

حجت الاسلام سید مصطفی حقی در این جلسه گفت : استفاده از امکانات عمومی بر اساس مواد قانونی 68 و 88 قانون انتخابات جرم است و ،به هیچ عنوان در برخورد  با استفاده کنندگان از امکانات عمومی برای تبلیغات کاندیداها کوتاه نخواهیم آمد .

دادستان حقی بار دیگر در این جلسه از کاندیداها و هوادارانشان خواست : از تخریب و توهین یکدیگر بپرهیزند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تاکید  بر این که تحمل بی نظمی در سخنرانی های قانونی را نداریم خاطر نشان کرد  : با افرادی که در سخنرانی های قانونی ، اخلال ایجاد کنند ،منتظر برخورد قانونی باشند.

دادستان مرکز استان با بیان این که  تا کنون هیچ مشکل انتخاباتی در استان نداشته ایم گفت : بر اساس ماده 68 و 88 قانون انتخابات در صورت بروز تخلفات احتمالی ، پرونده متخلفان خارج از نوبت در استان رسیدگی خواهد شد.

حقی در ادامه این جلسه  با اشاره به ابلاغ مصوبه نظارت بر فضای مجازی گفت : وزارت کشور سامانه ای برای ثبت نام کاندیداهایی که قصد دارند از فضای مجازی برای تبلیغاتی استفاده کنند ایجاد کرده است و افراد می توانند در این سامانه ثبت نام و تبلیغات کنند.

وی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم خواست : لیست سایت های دارای مجوز را به فرمانداری ها ابلاغ کنند تا مشخصات سایت هایی که قصد تبلیغات مجازی برای کاندیداها را دارند در سامانه وزارت کشور ثبت شود .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین خواستار تعیین استانداردهایی برای چاپ بنرهای تبلیغاتی کاندیداها شد و افزود : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قطع قانونی و مشخص و اعلام خواهد کرد و باید تمامی بنرها در همان قطع چاپ شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار