معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان:
ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: سرمایه گذاری بهترین راه رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان می باشد.
کد خبر: ۴۱۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 20 April 2017
ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: سرمایه گذاری بهترین راه رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان می باشد.

محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان در جلسه هماهنگی تدوین سند توسعه اشتغال استان، گفت: سرمایه گذاری بهترین راه رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان می باشد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری تنها راه برون رفت از مشکل بیکاری استان است، افزود: همه دستگاه ها و سازمان ها باید در جهت جذب سرمایه گذاری تلاش کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه اعتبارات ابلاغی استان در سال جاری رشد خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: سرمایه بانک ها، اعتبارات ابلاغی و همچنین سرمایه گذاری در استان باید به سمت تولید و اشتغال مولد هدایت شود.

وی تعیین نقش هر یک از دستگاه های اجرایی در اشتغال را ضروری خواند و تاکیید کرد: همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی باید با سیاست های اشتغال استان هماهنگ باشند.
 
اشتغال یک امر جمعی است/علاوه بر سیاست گذاری بازار کار، از طریق کاریابی ها، تعاونی ها و تسهیلات اشتغال ایجاد می کنیم.

سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، در این جلسه گفت: اشتغال یک امر جمعی است و همه دستگاه ها نقش آفرین هستند.

وی سیاست گذاری بازار کار را وظیفه اصلی اداره کل تعاون کار عنوان کرد و افزود: ما علاوه بر ارائه سیاست های بازار کسب و کار، از طریق کاریابی ها، تعاونی ها و ارائه تسهیلات در جهت ایجاد اشتغال حرکت می کنیم.

مازندرانی اضافه کرد: سال گذشته بیش از 7000 فرصت شغلی توسط 24 کاریابی غیردولتی در استان شناسایی شد.

وی به ارائه تسهیلات اشتغالزایی از طریق صندوق کارآفرینی امید و بانک های عامل اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 450 مورد تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شد که اسفند 95 نیز یک میلیارد تومان به این منابع اضافه شد که باعث اشتغال 200 نفر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، به وجود بیش از 11هزار تعاونی در استان اشاره و تصریح کرد: در سال قبل 144 تعاونی تشکیل شد که 850 نفر از این طریق مشغول به کار شدند.

وی افزود: 40 درصد تعاونی های استان فعال هستند و یکی از طرح های ما در سال جدید منحل نمودن تعاونی های غیرفعال می باشد.

مازندرانی از طرح کارورزی به عنوان یکی از طرح های خلاقانه برای فراگیری مهارت و تجربه کاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یاد کرد و گفت: در این طرح که به صورت پایلوت در استان گلستان انجام شد، 547 نفر در واحدهای کارگری مشغول به کار شدند.

وی افزود: با اصلاحاتی که در طرح کارورزی انجام گرفت، بیمه کارورزان جذب شده واحدهای کارگری تا دوسال توسط دولت پرداخت می گردد.

مدیرکل تعاون کار گلستان با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری کار آسانی نخواهد بود، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ثابت نگه داشتن نرخ بیکاری مستلزم ایجاد هشت هزار شغل می باشد و بنابراین برای کاهش نرخ بیکاری به میزان یک درصد، باید دوبرابر این میزان اشتغالایجاد کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار