رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان:
حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بهبود فضای کسب و کار از اولویت های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 20 April 2017
حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان در اولین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گلستان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال ،بهبود فضای کسب وکار از اولویت های اصلی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان خواهد بود .

حسینقلی قوانلو در نخستین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گلستان در سال 96 که با حضور کلیه اعضاء در محل سالن جلسات سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان برگزار گردید،گفت :سال 1396 توسط رهبری به نام اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال مزین شده واز انیرو بهبود فضای کسب وکار ورونق تولید واشتغال بعنوان دستور مقام معظم رهبری برای ما یک تکلیف بوده واز اولویت کاری ما خواهد بود.

قوانلو همچنین با اشاره به طولانی بودن پروسه صدور پروانه کسب واحدهای صنعتی گفت: وقتی پروسه صدور یک پروانه ومجوز طولانی می شود ،متقاضی از دریافت آن منصرف شده وترجیح می دهد بدون مجوز به فعالیت خود ادامه دهد،وما تلاش خواهیم کرد تا با رفع موانع موجود ،فرآیند صدور پروانه کسب را تسهیل نمائیم .

وی با بیان این که قاچاق کالا وواردات کالای قاچاق به اقتصاد کشور ضربه می زند ،گفت :ساماندهی انبارها کالا ومکانیزه شدن انبارها ی کالا ومکانیزه شدن انبارها می تواند آمار دقیقی از کالاهای موجود در سطح کشور در اختیار مسئولین قرار دهد که یکی از مهمترین راههای مبارزه با قاچاق کالا می باشد.

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان افزود :کلیه صاحبان انبار کالاها تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری فرصت دارند تا در سامانه جامع انبارها ثبت نام نموده وکد مربوطه را دریافت نمایند ،وپس از این تاریخ نیروی انتظامی از جابجایی کالاهای که مبداء ومقصد آنها فاقد این کد باشد جلوگیری خواهد نمود.

وی با تاکید بر این که صندوق های مکانیزه فروش یکی از مهمترین راههای جلوگیری از فرار مالیاتی واحدهای صنفی است ،گفت :یکی از مهمترین منابع دولتها در سرار دنیا مالیات است ودر کشور ما رشد مالیات مشاغل صنفی در مقایسه با سایر مشاغل کمتر است ولذا لازم است کلیه واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش که امسال اجباری خواهد شد مجهز شوند تا بصورت مکانیزه مالیات خرید وفروش آنها محاسبه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار