مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خبر داد و گفت: این جشنواره ٢٣شهریورماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 15 April 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خبر داد و گفت: این جشنواره ٢٣شهریورماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت افزود: ٢٣تا٢٦شهریورماه سال جاری این جشنواره در گلستان اجرا می‌شود.

وی سوم شهریور را آخرین‌ مهلت ارسال آثار دانست و تصریح کرد: مرحله بازبینی و انتخاب آثار جشنواره، چهارم تا دهم شهریورماه انجام خواهد شد.

این مسئول گلستانی بابیان این نکته که موضوع نمایش‌های تولیدی جشنواره آزاد خواهد بود، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال، انعکاس ارزش‌های متعالی در تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، تحکیم خانواده، آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد- طلاق- خشونت، سبک زندگی(اصلاح الگوی مصرف) و تولید آثار نمایشی مبتنی بر ویژگی‌های فرهنگی، اقلیمی و بومی استان از اولویت‌های ستاد جشنواره به شمار می‌رود.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی در توضیح شرایط و ضوابط حضور در جشنواره، گفت: صاحبان آثار می‌توانند با ارائه فیلم اجرای عمومی و یا درخواست بازبینی در جشنواره حضور یابند؛ تمامی متقاضیان باید آثار خود را تا چهارم شهریورماه به اجرای عموم گذاشته باشند.

حجت‌الاسلام فضیلت بابیان این نکته که اولویت انتخاب با آثار تازه نگارش یافته و متون نویسندگان بومی با موضوع ایرانی است، افزود: حداقل پنج اجرای عمومی از دهم مهرماه تا زمان ارائه تاریخ اثر نمایشی، برای حضور در جشنواره الزامی است.

وی تأکید کرد: آثار ارائه‌شده نباید قبلاً در هیچ جشنواره استانی یا ملی با همان گروه اجرایی شرکت کرده باشند همچنین اقتباس از نمایشنامه‌های ایرانی منوط به ارائه مجوز از نویسنده یا نماینده قانونی وی، امکان‌پذیر است.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی با یادآوری این نکته که دبیرخانه جشنواره فقط نمایش‌هایی که قابلیت اجرای متناسب در سالن اصلی و یا تالار نگاه را داشته باشند را می‌پذیرد، افزود: کارگردانان باید طبق طراحی صحنه نمایش، سالن موردنظر خود را در، درخواست خود مشخص کنند.

گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی می‌توانند آثار خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اداره امور هنری، کارشناس نمایش تحویل داده و در صورت هرگونه سؤال پیرامون جشنواره هم با شماره‌های ٠١٧٢٣٤٣٠٨٨- ٠١٧٣٢٢٢٨١٦١ داخلی ١٢٥ تماس حاصل فرمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار