رئیس ستاد انتخابات استان گلستان؛
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، اظهار کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی باید سرلوحه فعالیت های مجریان، نامزدها و مردم باشد و توجه داشته باشیم اخلاق گرایی ما امنیت ملی کشور را افزایش دهد.
کد خبر: ۴۰۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 15 April 2017
 رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، اظهار کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی باید سرلوحه فعالیت های مجریان، نامزدها و مردم باشد و توجه داشته باشیم اخلاق گرایی ما امنیت ملی کشور را افزایش دهد.
 
علی اصغر طهماسبی، با بیان اینکه زمینه های انتخابات از مرداد 95 آغاز شد و در اسفند ماه 95 رسماً کلید انتخابات زده شد، تصریح کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای 19 فرآیند و انتخابات ریاست جمهوری دارای 11 فرآیند هستند که برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا کنون 10 فرآیند انجام شده است.

وی با بیان اینکه 8484 نفر نامزد شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان شده اند، گفت: بر اساس اعلام هیات های اجرایی 1426 نامزد برای شوراهای اسلامی شهر و 6645 نامزد برای شوراهای اسلامی روستا و مجموعا 8064 نفر تایید صلاحیت شده اند که البته روند بررسی صلاحیت ها توسط هیات های نظارت و هیات های عالی نظارت ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص فرآیندهای انتخابات شوراها، یادآور شد: دهمین فرآیند پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مبنی بر اعلام نظر هیات نظارت شهرستان درخصوص صلاحیت آن دسته از داوطلبانی که در هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شده اند، از 25 فروردین آغاز شده و تا 31 فروردین ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: 95 درصد داوطلبان از سوی هیات های اجرایی تایید صلاحیت شده اند و 1.1 درصد داوطلبان تا کنون از کاندیداتوری انصراف داده اند.

وی گلستان را استانی با گرایشات مختلف قومی، مذهبی و سیاسی بیان کرد و افزود: از تمامی رسانه ها، شبکه های مجازی، احزاب، علما، فرهیختگان، دانشگاهیان و مردم می خواهیم که تلاش کنند وحدت موجود در استان را تقویت نمایند و تلاش کنند اقداماتشان در انتخابات در راستای مشارکت حداکثری و امنیت ملی کشور باشد.

طهماسبی وحدت موجود در گلستان را مورد توجه مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایشان در دیداری که با ستاد برگزاری اجلاسیه 4000 شهید استان داشتند، فرمودند؛ وحدت موجود در گلستان نه در کشور که در جهان اسلام مثال زدنی است. 

وی افزود: بنابر این نباید گمان کرد که این وحدت به رایگان حاصل شده و باید در دفاع از آن کوشا باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان یادآور شد: در انتخابات پیش رو 30 هزار نفر شامل مامورین نیروی انتظامی، بازسان هیات های نظارت و اجرایی، کاربران، نمایندگان فرمانداری، استانداری به ایفاء نقش می پردازند.

طهماسبی خاطر نشان کرد: جلساتی با شورای تامین، هیات های نظارت و اجرایی و فرمانداری ها برگزار شده تا تبلیغات نامزدها خللی در زندگی عادی مردم ایجاد نکند.

لازم به ذکر است استان گلستان با جمعیت یک میلیون و 864هزار نفر دارای یک میلیون 311 نفر رای دهنده است و همچنین 30 شهر استان دارای 160 کرسی شوراهای اسلامی شهر و نیز 942 روستا با 3162 کرسی شورای اسلامی روستا است.

گفتنی است 18 اردیبهشت ماه زمان نهایی اعلام نامزدهای شوراهای اسلامی شوراهای شهر و روستاست و نامزد ها می توانند از 21 اردیبهشت به مدت یک هفته تبلیغات داشته باشند. در عین حال نامزد های انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنها می توانند از 7 اردیبهشت به مدت 20 روز تبلیغات داشته باشند.

شایان ذکر است شورای اسلامی 26 شهر استان 5 نفره، 3 شهر 7 نفره و یک شهر 9 نفره و همچنین شوراهای اسلامی روستاهای زیر 1500 نفر 3 نفره و روستاهای بالای 1500 نفر 5 نفره است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار