استاندار گلستان بر لزوم افزایش جمعیت تحت پوشش طرح فاضلاب در شهرهای استان خصوصاً شهر گرگان به جهت بهره مندی بیشتر مردم از خدمات دولت تدبیر و امید و ایجاد اشتغال تاکید کرد و خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی مرتبط در این خصوص شد.
کد خبر: ۴۰۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 15 April 2017
 استاندار گلستان بر لزوم افزایش جمعیت تحت پوشش طرح فاضلاب در شهرهای استان خصوصاً شهر گرگان به جهت بهره مندی بیشتر مردم از خدمات دولت تدبیر و امید و ایجاد اشتغال تاکید کرد و خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی مرتبط در این خصوص شد.
 
دکتر حسن صادقلو بر ضرورت افزایش ارتباط  وتعامل سازنده با سازمان ذیربط و ذینفع از جمله شهرداری ها با شرکت آب و فاضلاب در تسریع در اجرای و توسعه  طرح فاضلاب در راستای تحقق برنامه دولت تدبیر و امید و در راستای برطرف نمودن مشکلات مردم ضروری دانست.

وی افزود: برای حل مشکلات زیست محیطی در استان به خصوص شهر گرگان به عنوان بزرگترین شهر، سازمان مدیریت برنامه ریزی استان ، استانداری و سایر سازمان های مرتبط با شرکت آب وفاضلاب استان گلستان تلاش داشته باشند.

  وی برای حل چالش و مشکلات مرتبط با اجرای طرح فاضلاب گرگان خواستار مشارکت و همکاری جدی کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله شهرداری شد.

در همین راستا مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان اظهار داشت با وجود محدودیت منابع اعتبارت تملک دارایی طی سالهای اخیر اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح های شبکه جمع آوری،تصفیه و دفع فاضلاب در سه سال گذشته در استان اجرا شده در مقایسه با سال هایی که محدودیت اعتباری وجود نداشت چشمگیر بوده و با همکاری و همت شرکت آب وفاضلاب پروژه های متوقف شده دوباره فعال شده و با توسعه شبکه فاضلاب قدم بزرگی در راستای توسعه استان برداشته شده است.

محمد هادی رحمتی در ادامه افزود: احداث خطوط اصلی فاضلاب و اجرای شبکه انفصالی جمع آوری فاضلاب در شهرهای گرگان  توسط 4 پیمانکار با جدییت تمام در اسرع وقت شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با سپاس از عنایت و پیگیری مقام ارشد استان و حاضرین در جلسه گفت تسریع دراجرای طرحهای فاضلاب جزء اهداف استراتژیک شرکت در جهت افزایش جمعیت تحت پوشش فاضلاب وارتقا مسئولیت اجتماعی محسوب  می شود و این موضوع کمک شایانی به حفظ و ارتقاء محیط زیست خواهد کرد.

وی بیان داشت: دولت یازدهم از شروع فعالیت ،مهم ترین هدف و اولویت کاری خود را تامین آب آشامیدنی مردم و دفع بهداشتی فاضلاب و مسئله محیط زیست قرارداده است اهمیت و ضرورت  فاضلاب در شهر گرگان با توجه به افزایش جمعیت و توسعه شهری و تمرکز مردم در شهرها مسئله دفع بهداشتی فاضلاب بسیار ضروری می باشد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با مثبت ارزیابی کردن نتایج این نشست اظهار داشت: پس از ارائه گزارش عملکرد و تشریح مسائل و مشکلات توسط مدیرعامل برای طرح فاضلاب شهر گرگان از ابتدای سال 82 بیش از 52 میلیارد تومان هزینه شده است و تقریباً 50 درصد شبکه فاضلاب شهر گرگان تا کنون اجرا شده و برای تکمیل طرح نیاز به 200 میلیارد تومان اعتبار لازم است .

وی با بیان این مطلب که برای تکمیل طرح های فاضلاب شهر گرگان باید روش های جدید مالی تعریف شود خاطر نشان کرد بدنبال این هستیم از طریق بانک توسعه اسلامی این اعتبارات را کسب کنیم تا بتوانیم عملیات اجرایی را ادامه دهیم.

مهندس محمد هادی رحمتی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب گرگان حدود 30 درصد از شبکه ای که اجرا شده را تحت پوشش قرار می دهد خاطر نشان کرد پیمانکاران ما در سطح شهر گرگان در حال نصب انشعاب فاضلاب خانگی هستند تا مشترکینی پیشتری را به شبکه فاضلاب وصل کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار