استاندار گلستان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: تولید ایده های نو در ایجاد اشتغال باید رویکرد اصلی دستگاه های اجرایی باشد و مدیران این مسئله را با حساسیت پیگیری و عملیاتی نمایند.
کد خبر: ۴۰۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 10 April 2017
 استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: تولید ایده های نو در ایجاد اشتغال باید رویکرد اصلی دستگاه های اجرایی باشد و مدیران این مسئله را با حساسیت پیگیری و عملیاتی نمایند.

دکتر حسن صادقلو در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در مرکز جذب سرمایه گذاری استان برگزار شد، تصریح کرد: باید در نشست آتی مدیران عضو این کارگروه، پیش نویس ریز رویکرد دستگاه خود را در زمینه تولید و اشتغال در استان ارایه کنند.

وی خواستار مطالعه دقیق قانون رفع موانع تولید در حمایت از تولید، شناسایی آسیب ها و نقاط قوت اجرای قانون رفع موانع تولید تاکنون و تقویت نظارت هرچه بیشتر از تسهیلات پرداخت شده به واحدهای راکد و نیمه فعال و طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی شد.

استاندار گلستان با قدردانی از خدمات بانک های استان در ارایه تسهیلات در رونق تولید و ایجاد اشتغال در سال قبل گفت: مدیران بانک ها در سال جاری نیز باید تقویم پیگیری ملی برای خود تهیه کرده و این کارگروه را در شتاب بخشیدن به جذب اعتبار برای رونق تولید کمک بیشتری کنند.

دکترصادقلو به مدیران بانک های عامل در استان متذکر شد که پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد، نیمه فعال و طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی معرفی شده توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان باید در سال جاری نیز با جدیت بیشتر تداوم یابد.
همچنین در این جلسه مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: طرح رونق تولید و حمایت از واحدهای نیازمند تسهیلات بانکی امسال نیز در استان تداوم خواهد یافت.

حسینقلی قوانلو افزود: قرار است امسال تسهیلات بانکی به طرح های تولیدی از 60 به 40 درصد پیشرفت فیزیکی کاهش یافته و نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی و حمایت از واحدهای صنفی تولیدی نیز مورد حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار گیرد.

به گفته وی تاکنون یک هزار و 151 واحد و طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار هزار و 190 میلیارد تومان در استان گلستان به بانک های عامل برای حمایت مالی به منظور رونق تولید معرفی شده اند.

وی افزود: از این تعداد 404 واحد و طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار 473 میلیارد تومان از اعتبار بانکی برای رونق تولید استفاده کرده اند.

به گفته قوانلو اکنون استان گلستان در پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی رتبه هفتم کشوری بعد از استان های اصفهان، فارس، تهران، گیلان، آذربایجان شرقی و مازندران را دارد.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین رفع مشکل 165 واحد تولیدی به منظور رونق و بازرسی از 198 واحد تولیدی دریافت کننده تسیهلات بانکی را از دیگر عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون برشمرد.

گفتنی است در این جلسه دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان گفت :جذب منابع بانکی در سال 95 در مقایسه مدت مشابه سال قبل از 22.8 درصد رشد برخوردار بوده است.

خانعلی رشیدی افزود: سال گذشته جذب منابع بانکی استان 8 هزار و 189 میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین از افزایش 18 درصدی مصارف بانک های استان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان خبر داد و افزود: سال گذشته بانک های استان 10 هزار و 798 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان داشتند.

وی مطالبات بانک های استان را در پایان سال قبل938 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم 17.4 درصد افزایش نسبت به مطالبات سال 94 دارد که انتظار است مسئولان ارشد استان در وصول مطالبات، بانک های را حمایت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار