جشن ملی نوروزگاه شهرستان گنبدکاووس هشتم فروردین 1396با حضور پرشور هموطنان وگردشگران نوروزی در محوطه میراث جهانی گنبدقابوس به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۴۰۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 29 March 2017
جشن ملی نوروزگاه شهرستان گنبدکاووس هشتم فروردین 1396با حضور پرشور هموطنان وگردشگران نوروزی در محوطه میراث جهانی گنبدقابوس به کار خود پایان داد.

احمد گلچین مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی و مسوول برگزاری طرح نوروزگاه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: جشن ملی نوروزگاه شهرستان گنبدکاووس روز گذشته هشتم فروردین1396 با حضور قره جه طیار نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد و جمعی دیگر از مدیران ، مسوولین، مسافران و گردشگران نوروزی در محوطه میراث جهانی گنبد قابوس به کار خود پایان داد.

گلچین یادآور شد: نوروزگاه ها شامل بخش نمایشگاهی و توانمندیهای شهری و روستایی شهرستان می شود و بخش دیگری که در نوروزگاه ها مورد استقبال قرار میگیرد نوروزخوانی، اجرای زنده موسیقی محلی و آئینی و اجرای مراسم های محلی و سنتی است.

او خاطر نشان کرد: در برگزاری جشن ملی نوروزگاه شهرستان گنبد کاووس طی هشت روز اولیه سال اجرای برنامه های این جشن را هر روز یک شهرستان از شرق استان بر عهده داشت که خوشبختانه هر روز از برگزاری جشن ملی نوروزگاه در محوطه میراث جهانی گنبد قابووس بهتر از روز گذشته کار خود را به پایان می رساند و برنامه های آیینی و موسیقی های سنتی این جشن با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران روبرو می شد.

احمد گلچین همچنین در ادامه به حضور صدا و سیمای مرکز استان گلستان اشاره کرد و گفت: در نوروزگاه گنبد کاووس همه روزه از ساعت 17 لغایت 18 عصر صدا و سیمای مرکز استان گلستان مستقر و برنامه های اجرایی این جشن  به صورت زنده از شبکه بهارآمد گلستان پخش شد.

قرجه طیار نماینده گنبد کاووس در این مراسم گفت: استان گلستان از نظر تنوع قومیتها و شرایط خاص سرمایه گذاری در راستای گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی بی نظیر بوده و این استان با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی میتواند بهترین مقصد گردشگری هموطنان باشد و این کار مستلزم تلاش و کوشش و همکاری تمامی مسوولین می باشد
رضا پور مهدی رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری ودبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گنبد کاووس برنامه های اجرایی آخرین روز از جشن نوروزگاهرا تشریح کرد: ابتدا رقص و موسیقی سنتی توسط خردسالان گروه نوای صحرای گلستان ودر ادامه اجرای موسیقی سنتی دوتار توسط هنرمند تربت جامی از شهرستان کلاله و بدنبال آن اجرای طنز و تقلید صدا توسط هنرمند گرگانی- روستای کلاسنگیان سپس تک نوازی موسیقی سنتی ترکمن توسط استاد آنا بردی وجدانی انجام گرفت و در پایان با اجرای موسیقی سنتی با صدای کریم فرجاد و آیین ذکرخنجر ترکمن جشن نوروزگاه شهرستان گنبدکاووس به کارخود پایان داد.

شایان ذکر است با توجه به برگزاری  طرح ملی نوروزگاه گنبد کاووس در محوطه تنها اثر ثبتی استان گلستان در میراث جهانی باعث حال و هوای متفاوتی برای  مسافران و گردشگران ایجاد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار